تجمع اردنی‌ها نزدیک سفارت آمریکا در محکومیت جنگ نسل‌کشی علیه غزه

صدها تن از شهروندان اردنی عصر دوشنبه در نزدیکی سفارت آمریکا در امان تجمع برپا کرده و جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه غزه را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، صدها تن از شهروندان اردنی در برابر مسجد «عباد الرحمان» در منطقه «الصویفیه» در نزدیکی سفارت آمریکا در امان تجمع کرده و مخالفت خود را با حمله نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کردند.

براساس گزارش العربی الجدید، معترضان حمایت نظامی و سیاسی از اشغالگران از ابتدای جنگ و مشارکت در نسل‌کشی فلسطینیان در نوار غزه و کرانه باختری را محکوم کردند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات از دولت اردن خواستند تا توافق «وادی عربه» و توافق گازی با رژیم صهیونیستی و نیز توافق دفاعی مشترک با آمریکا را لغو کرده و سفارت آن در امان را ببندد.

معترضان اردنی از مشارکت آمریکا با ماشین کشتار، تخریب و ویرانگری و جنگ نسل‌کشی که توسط اشغالگران اسرائیلی علیه مردم غزه به راه انداخته شده و عملیات قحطی و گرسنگی دادن تا حد مرگ تحت حمایت آمریکا در مقابل دیدگان سازمان‌هایی که ادعای دفاع از حقوق بشر را دارند، انتقاد کردند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات شعارهایی همچون «جبالیا تو استواری، محدودیت‌هایت شکسته می‌شود»، «آمریکا سر افعی»، «آمریکا تروریست است، آمریکا کشور استعمارگر است»، «نه به سفارت صهیونیست؛ نه به قوانین و قواعد خارجی در خاک اردن» سر دادند.

آنها همچنین برخی از کانال‌های خبری عربی که مقاومت را مورد هجمه قرار می‌دهند را به باد انتقاد گرفتند.

معترضان اردن خواستار حمایت از مقاومت فلسطین و همکاری در راستای افزایش کمک‌ها به ملت فلسطین و حمایت از پایداری آنها شدند و بر حمایت خود از گزینه مقاومت تاکید کردند.

آنها همچنین سکوت سازمان‌های عربی در حمایت از ساکنان نوار غزه را محکوم کرده و خواستار توقف تمامی اشکال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و اتخاذ اقدامات لازم برای توقف نسل‌کشی در غزه شدند.

جنگ غزه در بحبوحه تداوم کشتارهای اشغالگران صهیونیست‌ و ادامه محاصره مناطق شمال نوار غزه، در حالی وارد سیصد و هشتاد و دومین روز خود شده است که نیروهای رژیم اشغالگر کشتار خونینی را شامگاه شنبه در منطقه «بیت لاهیا» در شمال این باریکه مرتکب شده و در نتیجه بمباران چندین منزل متعلق به فلسطینیان تخریب و حدود ۷۳ تن شهید شدند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از ۱۴۰ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند. در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صدها کودک فلسطینی را گرفته و یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان محسوب می‌شود، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403080100208
  • خبرنگار : 71588