پیش‌بینی بارش برف در زنجان

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: با توجه به پیش‌بینی بارش برف در مناطق کوهستانی زنجان شهروندان از سفرهای غیرضروری به این مناطق خودداری کنند.

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف تا کمی ابری و در شهرستان طارم کاملا ابری است که این شرایط در ساعات بعدازظهر با افزایش پوشش ابرها و وزش باد همراه می‌شود.

وی یادآور شد: امشب سامانه بارشی وارد استان می‌شود که فعالیت خود را با بارش‌های پراکنده باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر با بارش برف آغاز می‌کند که این بارش‌ها تا اواخر وقت پنجشنبه ادامه خواهد یافت.

رحمن‌نیا افزود: عمده بارش‌های این سامانه برای روز چهارشنبه پیش‌بینی شده است به خصوص شدت بارش‌ها در مناطق غربی و شمالی استان شامل شهرستان ماهنشان و ارتفاعات طارم بیشتر خواهد بود که بر همین اساس هشدار هواشناسی رنگ زرد صادر شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون هوای سردی در استان حاکم است و طی شبانه‌روز گذشته زنجان به عنوان چهارمین مرکز استان سرد کشور ثبت شد که این وضعیت تا پایان هفته جاری ادامه می‌یابد و حداقل دما در اغلب مناطق به کمتر از صفر درجه می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان دمای فعلی شهر زنجان را یک درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه کاهش یافته است.

رحمن‌نیا به نوسان دمای شهرهای استان اشاره کرد و افزود: طی شبانه‌روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان منفی یک و ۱۷ درجه، ابهر و خرمدره ۲ و ۱۷، آب‌بر ۸ و ۱۸، قیدار منفی یک و ۱۴، سلطانیه منفی ۳ و ۱۶ و ماهنشان ۴ و ۱۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403080100117
  • خبرنگار : 50160