اعتراض حامیان فلسطین به اظهارات وزیر خارجه آلمان درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی

وزیر خارجه آلمان با اعتراضی قوی در برلین از سوی معترضانی روبرو شد که در محکومیت اظهاراتش در توجیه اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی در حمله به اهداف غیرنظامی، راهپیمایی و تجمع کردند.

به گزارش ایسنا، آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان گفته بود که اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی در فلسطین و هدف قرار دادن مناطق غیرنظامی مانند منازل، بیمارستان‌ها، مساجد، کلیساها و مدارس سازمان ملل که محلی برای پناه گرفتن بی خانمان‌هاست، توجیه شده است.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، این اعتراضات که توسط گروه‌های همبستگی با فلسطین برگزار شد در مقابل ساختمان وزارت خارجه آلمان انجام گرفت و شرکت کنندگان، گفته‌های بربوک را محکوم کردند.

معترضان همچنین خشم خود را بابت اظهارات وزیر خارجه آلمان ابراز کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی که برخی پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند، برای نشان دادن همبستگی با آسیب‌دیدگان از بمباران وحشیانه غزه، برای شهدا در فلسطین دعا کردند و سرود ملی فلسطین را خواندند.

در جریان این راهپیمایی، شعارهایی چون «آزادی برای فلسطین»، «آزادی برای لبنان» و «تسلیحات آلمانی، پول آلمانی همه را در سراسر جهان می‌کشد» سر داده شد و شرکت کنندگان، خشم خود را از حمایت نظامی برلین از رژیم صهیونیستی نشان دادند.

سایر شعارهایی که شرکت کنندگان سردادند شامل «صهیونیسم یک جنایت است، دست از سر فلسطین بردارید» و «کمک مالی آلمان به بمب‌های اسرائیلی ختم می‌شود» بود که مستقیما محکوم کردن برلین در دست داشتن در حملات علیه غزه و لبنان بودند.

یکی از سخنرانان هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی در فلسطین شامل مدارس، بیمارستان‌ها و مناطق مسکونی را محکوم کرد و با اشاره به مرگ غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌های حیاتی در منطقه گفت: «اسرائیل حق ندارد بیمارستان‌هایی را که در آن مجروحان تحت مداوا هستند، صرف نظر از اینکه چه کسانی هستند، بمباران کند. بمباران بیمارستان‌ها یک جنایت است.»

معترضان همچنین دولت آلمان را به ریاکاری متهم کردند و گفتند برلین از یک سو به حمایت نظامی و مالی از رژیم صهیونیستی می‌پردازد و از طرف دیگر تنها به فلسطینی‌ها کمک‌های بشردوستانه محدود ارائه می‌کند.

یکی از معترضان در این راهپیمایی حمایت از فلسطین با اشاره به گفته‌های بربوک گفت: «این تروریسم است. شما به اسرائیل پول و سلاح می‌دهید و یکسری کمک‌های محدود به لبنان و غزه می‌فرستید تا دست‌های خود را از خون پاک کنید. این دوگانگی و دورویی است. ما هرگز اینها را نه می‌بخشیم و نه فراموش می‌کنیم.»

وزیر خارجه آلمان در جلسه پارلمان فدرال این کشور به تاریخ ۱۰ اکتبر این اظهارات را مطرح کرده بود.

وی در پارلمان گفته بود: «اقدامات اسرائیل به منزله دفاع از خود بوده است.»

حملات رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون بیش از ۴۲ هزار نفر را کشته است.

حملات در لبنان نیز با کشته شدن ۲۵۰۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403080100067
  • خبرنگار : 71129