گلایه‌مندی مرغداران سیستان و بلوچستان از کاهش سهمیه سوخت

مدیرعامل اتحادیه مرغداران سیستان و بلوچستان گفت: اعلام استان سیستان وبلوچستان به عنوان اقلیم گرمسیری زمینه ساز بروز مشکلات برای مرغداران استان شده است.

نظری در گفت و گو با ایسنا، با بیان این موضوع که اعلام اقلیم گرمسیری برای سیستان وبلوچستان غیر کارشناسی بوده است‌، افزود: وقتی که دمای استان به منفی ۱۴ درجه می رسد بر چه مبنایی اقلیم گرمسیری اعلام می شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: این استان در هر نقطه ای دارای اقلیمی متفاوت است و موضوع را از طریق وزارت نفت، وزارت جهاد کشاورزی نماینده مرم خاش و ‌میرجاوه درمجلس شورای اسلامی پیگیری کردیم و ‌با تشکیل جلسات مختلف در استانداری هنوز به نتیجه نرسیده و مسئولین بر نظر غیر کارشناسی خود مسر هستند.

وی اظهار کرد: این تصمیم مانع رسیدن به خودکفایی در تولید مرغ استان خواهد شد و در آینده تبعاتی را با خود به دنبال خواهد داشت و امنیت غذایی مردم با تعطیلی مرغداری ها به مخاطره خواهد افتاد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان همچنین افزود: با تعطیل شدن صنعت مرغداری های استان افراد بیکار از مرغداری ها به سمت مشاغل کاذب خواهند رفت‌.

وی با بیان این موضوع که اگر مسئولان محترم باور به اقلیم گرمسیر بودن استان دارند قبوض مرغداران و مردم را صفر کرده و دیگرمصارف را نیز گرمسیری محاسبه کنند، افزود: تا زمانی که مشکل سوخت مرغداران حل نشود، جوجه ریزی صورت نخواهد گرفت و هرگونه تبعات کمبود مرغ در استان به عهده مسئولان دخیل در موضوع خواهد بود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403080100038
  • خبرنگار : 51000