پخت «نان کامل» در کرمانشاه در انتظار قیمت‌گذاری

به گفته مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه، پخت نان با آرد کامل در کرمانشاه در انتظار قیمت‌گذاری است.

علی ملکشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه اجرای طرح طبخ نان با آرد کامل در استان در انتظار قیمت‌گذاری است، افزود: بلافاصله بعد از اینکه قیمت نان کامل در استان تعیین شود، طرح طبخ نان کامل در سطح تعدادی از خبازی‌های شهر کرمانشاه انجام خواهد شد.

 ملکشاهی یادآور شد: مسئولیت تعیین قیمت آرد و نان کامل بر عهده کارگروه پایش آرد و نان استان است که ریاست این کارگروه با استانداری و دبیری آن نیز بر عهده سازمان جهاد کشاورزی استان است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه نان کامل قیمت بالاتری در مقایسه با نان معمولی دارد، اظهار کرد: امیدواریم با تعیین قیمت منطقی برای نان کامل، شاهد استقبال نانوایی‌ها برای پخت نان کامل در کرمانشاه باشیم.

وی یادآور شد: طرح طبخ نان با آرد کامل سال گذشته مدتی کوتاه در یکی از نانوایی‌های شهر کرمانشاه انجام شد که با استقبال خوب شهروندان مواجه شد.

ملکشاهی اشاره‌ای هم به پای کار بودن کارخانه‌های آرد کرمانشاه برای تولید آرد کامل داشت و گفت: مشکلی در این زمینه نداریم و کارخانه‌های آرد کرمانشاه آمادگی تولید آرد کامل را دارند.

ملکشاهی سپس با بیان اینکه استان کرمانشاه ۱۶ کارخانه آرد با ظرفیت تولید سالانه ۷۰۰ هزار تن آرد دارد، گفت: هم اکنون سالانه حدود ۵۰۰ هزار تن گندم در کارخانه‌های استان به آرد تبدیل می‌شود که بیش از نیاز استان است.

ملکشاهی افزود: نیاز سالانه استان کرمانشاه به آرد حدود ۲۵۰ هزار تن است و مابقی آرد تولیدی استان به دیگر استان‌ها فرستاده می‌شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403080100028
  • خبرنگار : 50180