دبیر پانزدهمین جشنواره:

آثار ۸۰ درصد شهرستان‌های خراسان رضوی به جشنواره استانی بسیج راه یافته است

دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر استانی بسیج گفت: خوشبختانه آثار ۷۰ تا ۸۰ درصد شهرستان‌های خراسان رضوی به پانزدهمین جشنواره تئاتر استانی بسیج خراسان رضوی (سودای عشق) راه یافته و حضور دارند.

علی روحی، در گفت‌وگو با ایسنا افزود: پانزدهمین جشنواره تئاتر استانی بسیج با نام سودای عشق از ۲۹ مهرماه تا ۳ آبانماه در شهرستان کاشمر و خلیل‌آباد به صورت همزمان در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی برگزار می‌شود.

وی افزود: در بخش صحنه‌ای ۹۶ اثر و در بخش خیابانی ۸۷ اثر نیز به جشنواره راه یافته که با انتخاب هیات بازبینی ۱۲ نمایش در بخش خیابانی و ۱۳ نمایش در بخش صحنه‌ای نیز به اجرا خواهند پرداخت.

دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر استانی بسیج خاطرنشان کرد: از مجموع ۲۵ اثر ۱۳ نمایش در بخش صحنه‌ای و ۱۲ اثر دیگر در بخش خیابانی است. همچنین نمایش‌ها در سه سالن شهرستان کاشمر و یک سالن در خلیل‌آباد و پارک‌ها و مکان‌های عمومی دو شهرستان به اجرا خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه بیشترین اثر راه یافته به جشنواره مربوط به شهرستان مشهد است، تصریح کرد: نگاه جشنواره بسیج بر این بود که از مشهد تمرکززدایی شود و به شهرستان‌ها ارائه شود که خوشبختانه با استقبال خوب مدیران در شهرستان کاشمر مواجه شدیم.

روحی با اشاره به اینکه اختتامیه مراسم پنج‌شنبه ساعت ۱۰ صبح در کاشمر برگزار می‌شود، اذعان کرد: نمایش‌ها متنوع و با موضوعات دفاع مقدس، ایثار و شهادت، مدافعان حرم و شهدای غزه هستند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص ایجاد شادی و نشاط در بین مردم، نمایش‌هایی با محتواهای طنز، اجتماعی، بنیان خانواده و تحکیم خانواده در جشنواره حضور دارند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تنوع در بین آثار بسیار زیاد است، تصریح کرد: با توجه به تنوعی که وجود دارد شهروندان می‌توانند به خوبی به نمایش آثار بنشینند.

وی اذعان کرد: سعی شده نمایش‌های باکیفیت و خوبی را به جشنواره ارائه دهیم که در بخش خیابانی و صحنه‌ای از هنرمندان مطرح کشور و همچنین هنرمندان نسل جوان به عنوان کارگردان و بازیگر حضور دارند.

وی اذعان کرد: کارهای برگزیده در این جشنواره به جشنواره کشوری و از آنجا نیز به جشنواره فجر معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه امیدواریم خراسان رضوی بتواند در جشنواره کشوری و فجر حضور داشته باشد، گفت: «پیوند خونی» از تربت‌حیدریه، «لیلا» از سبزوار، «تمام نا تمام» و «از دیار باقی» از مشهد، «از آبادان تا بغداد» کاشمر، «صفرترین منطقه مرزی» تربت‌حیدریه، «آیه» نیشابور، «مورگانیت» خواف، «افسانه» کاشمر، «کاوه» مشهد، «چه کسی جنگ را آغاز کرد» قوچان، «UN۱۲» مشهد، «شابلون» مشهد، «صد گل» شهرستان خواف، «آدم‌های درجه ۳» شهرستان خواف، «پستچی» شهرستان قوچان، «به معنای انسان» شهرستان مشهد، «صدای انفجار» طرقبه شاندیز، «نام‌گذاری» سبزوار، «خمیس» کاشمر، «۳۴ سال» فریمان، «پرفورمنس یک خاطره» مشهد، «جهادگر» مشهد، «رویای نیمه شب» مشهد و «آب و آتش» از تربت‌جام نیز از جمله آثاری هستند که در این جشنواره به نمایش درخواهند آمد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۰۰:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403080100005
  • خبرنگار : 30147