دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب:

زیست عادلانه ادیان الهی در کنار یکدیگر از ویژگی‌های جمهوری اسلامی است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: وجود آتشکده‌ها، کلیساها و کنیسه‌ها نشان از زیست عادلانه ادیان مختلف الهی در کنار هم در کشور ایران اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری امشب، ۳۰ مهرماه در اجلاسیه شهدای ادیان توحیدی که در راستای دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس در مجتمع فرهنگی، رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد، با بیان اینکه دارایی و حیات خود را از شهدا داریم، گفت: اگر امروز آزادانه صحبت می‌کنیم، آن را مدیون شهدا هستم.

وی اظهار کرد: آتش روشن آتشکده زرتشتیان نشان‌دهنده این است که زرتشتیان آزادانه به دیانت خود متعهد هستند، وجود کلیساها و کنیسه‌های متعدد و رفت و آمد آزادانه افراد با ادیان متفاوت در شهرهای مختلف نشان دهنده زیست عادلانه ادیان توحیدی است که یکی از ویژگی‌های جمهوری اسلامی ایران است.

شهریاری ادامه داد: در تورات داستان جنگ‌های مختلف انبیا آمده است که چگونه در مقابل جباران و ستمگران عالم ایستادند، اما دشمنان در مقابل انبیا و احکام الهی مقاومت کردند و اجازه ندادند انبیای الهی از سر صلح فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه در ۳ سال اخیر ۱۰۰ ملاقات با ادیان الهی و مذاهب مختلف داشتم و باعث تأسف است که مدام باید توضیح داد که مسلمانان ایران در کنار ادیان مختلف زندگی مسالمت‌آمیز دارند، گفت: بزرگان مذاهب مختلف تعجب می‌کنند که در ایران ادیان مختلف در کنار هم زندگی می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه در شیراز اسناد معتبری وجود دارد که فراتر از گفتار نیاز به دیدار دارد، گفت: در تخت جمشید ادیان و گروه‌های مختلف کاسه‌های هدیه را به فر ایزدی تقدیم می‌کنند و این موضوع نشان از آن دارد که بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ سال است که ایرانیان با ادیان مختلف در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیز داشته‌اند و باعث افتخار است در سرزمینی زندگی می‌کنیم که برای ادیان و مذاهب مختلف حقوق یکسان با مسلمانان قائل است.

وی در پایان سخنان خود به موضوع نسل‌کشی در غزه پرداخت و گفت: امروز طاغوتی به نام آمریکا با استفاده از ابزارهای مختلف با رژیم صهیونیستی دست به کشتار بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم غزه زده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۴۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403073023554
  • خبرنگار : 50976