ورزشکاران گلستانی امروز خون خود را هدیه کردند

به مناسبت هفته تربیت بدنی جمعی از مسئولان، ورزشکاران و پیشکسوتان ورزشی به بیماران نیازمند خون اهدا کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان امروز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: همه ساله در هفته تربیت بدنی پویش نذر خون اجرا می‌شود که امسال هم با استقبال ورزشکاران روبرو شد.  

قاسمعلی برزمینی افزود: ۷۴ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان از خدمات هیئت‌های ورزشی استفاده می‌کنند و پتانسیل این امر وجود دارد که به طور دائم خون خود را به نیازمندان هدیه کنند.

فاطمه محمدی مدیرکل انتقال خون گلستان خودمراقبتی را لازمه اهدا خون دانست و تصریح کرد: ورزشکاران گلستان به دلیل خودمراقبتی و سلامت جسمی بالایی که دارند بهترین گزینه برای اهدا خون به نیازمندان هستند.

وی افزود: : گرگان و گنبد بیشترین اهدا کنندگان خون را به خود اختصاص داده اند و تلاش می‌شود در مناطق قومیت نشین استان گلستان با بهره‌گیری از ظرفیت عما و روحانیون سم و میزان مشارکت مردم را افزایش دهیم.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان با اشاره به اینکه به صورت روزانه ۲۱۰ تا ۲۶۰ واحد خون در استان گلستان مصرف می‌شود، گفت: به طور متوسط سالانه ۱۰۵ هزار  واحد خون و فرآورده‌های خونی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان گلستان مصرف می‌شود که ۱۰۰ درصد نیاز استان توسط مراکز خونگیری ثابت و سیار انتقال خون استان تامین می‌شود.

محمدی در خصوص تعداد بیماران خاص و دریافت کنندگان مستمر خون در این استان هم گفت: ۴۱۰ نفر بیمار تالاسمی ۲۲۴ بیمار هموفیلی و ۱۰۰۶ نفر بیمار دیالیزی و موارد متعددی از بیماران مبتلا به سرطان از جمله دریافت کنندگان مستمر خون در استان گلستان هستند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۱۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403073023411
  • خبرنگار : 50604