مرکاواها همچنان می‌سوزند؛ مقاومت با شهادت فرماندهان تضعیف نمی‌شود

کارشناس مسائل منطقه معتقد است تحولات میدانی نشان می‌دهد محور مقاومت با حذف فرماندهان نه تنها تضعیف نشده بلکه نیروهایی که جایگزین شدند، با انگیزه بیشتری راه را ادامه دادند.

به گزارش ایسنا، رژیم صهیونیستی پس از ترور فرماندهانی سطح اول مقاومت تصور می‌کرد ضربه نهایی را به محور مقاومت وارد کرده اما نیروهای مقاومت در لبنان و غزه و عراق و سوریه طی روزهای اخیر سنگین حملات خود را به سمت اراضی اشغالی انجام داده‌اند. 

این حملات نشان داد به‌رغم آنچه رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند، حائل‌های امنیتی این رژیم پشتوانه محکمی برای آن نیست چراکه دیدیم پهپاد مقاومت طی عملیاتی از مرزهای امنیتی اسرائیل عبور کرده و حتی تا محل سکونت نتانیاهو در قیساریه را هدف قرار داده‌اند.

عملیات موشکی حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی

نبود شخصیت‌هایی مانند سنوار نقصان است اما باعث تضعیف مقاومت نشده است

«سید جعفر رضوی» در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از تقویت نیروهای مقاومت به‌رغم ترور فرماندهان از سوی رژیم صهیونیستی گفت: ترورها در سطح اول فرماندهان مقاومت صورت گرفته است اما طی همین چند ماه از زمان ترور اسماعیل هنیه که در مردادماه در تهران انجام شد و سپس ترور فرماندهان حزب‌الله و شهید یحیی السنوار که در جریان عملیات به شهادت رسید؛ نشان داد که گروه‌های مقاومت وابسته به یک فرد نیستند. اگر چه وجود فرماندهی اثرگذار است اما حذف یک فرمانده باعث تضعیف گروه‌های مقاومت نخواهد شد.

وی افزود: بعد از ترور شهید هنیه گردان‌های القسام با همان انگیزه قبلی کماکان به فعالیت و عملیات‌ها ادامه و تانک‌های مرکاوا و بولدوزرهای رژیم صهیونیستی را هدف قرار می‌دهند و لذا شهادت فرماندهان تاثیری در مقاومت و اقدامات نظامی در میدان ندارد.

این کارشناس مسائل منطقه همچنین تصریح کرد: این مساله را در میان نیروهای حزب‌الله هم می‌بینیم که بعد از شهادت «سید حسن نصرالله» دبیر کل این جنبش که در رده اول فرماندهی قرار داشت، حزب‌الله نه تنها تضعیف نشد بلکه ضربات سنگین‌تری را نیز به رژیم صهیونیستی وارد کرد. 

رضوی ادامه داد: قریب ۲ هفته از تلاش‌های رژیم صهیونیستی می‌گذرد اما نتوانستند وارد یک عملیات شوند، در حالی که عملیات‌های بنیامینا و هدف قرار دادن تیپ گولانی و همچنین عملیاتی که در نزدیکی محل سکونت نتانیاهو در قیساریا انجام شد، از جمله عملیات‌های کیفی بوده که نیروهای مقاومت ترتیب دادند.

رضوی همچنین تاکید کرد: این تحولات نشان می‌دهد محور مقاومت با حذف فرماندهانش نه تنها تضعیف نشده بلکه نیروهایی که جایگزین شدند با انگیزه بیشتری راه را ادامه دادند و آن ایدئولوژی که در مقاومت وجود دارد شهادت را پیروزی می‌داند.

وی تصریح کرد: منکر این نیستیم که فقدان فرماندهان کمبود نیست، قطعا نبود شخصیت‌هایی مانند سنوار نقصان است اما باعث تضعیف و افول مقاومت نشده است.

کمین ترکیبی القسام در غزه

دیگر صحبت از میانجی‌گران مطرح نیست

این کارشناس مسائل منطقه درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار داشت: در درجه اول رژیم صهیونیستی به گونه‌ای عملیات‌های خود را طراحی می‌کند که باعث کوچ جمعیت شود، در حالی که این تلاش رژیم صهیونیستی برای کوچ دادن جمعیت و خالی‌کردن مناطق ۲ اثر خاص را در پی دارد؛ اول این که باعث حساسیت بیشتری نسبت به اقدامات رژیم شده و هم مردم و هم نیروهای حزب‌الله در جنوب لبنان نسبت به این وضعیت رژیم حساس‌تر و عملیات‌های حزب‌الله سنگین‌تر می‌شود و مردم به سمت مقاومت رو می‌آورند.

رضوی در ادامه خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی دنبال پایان دادن به جنگ نیست بلکه کاری که انجام می‌دهد استمرار یک مسیر برای  اجرا کردن توهم خودش در خصوص یک‌سره‌کردن جنگ است تا به خیال خود با کشتن فرماندهان، مقاومت به ضعف رسیده و آن را از بین ببرد و به اهداف توسعه طلبانه خود برسد.

وی افزود: شرایط موجود حاکی از این است که دیگر صحبت از میانجی‌گران مانند آمریکا و یا قطر مطرح نیست و به نظر می‌رسد جنگ طولانی‌تر شده و به مناطق وسیع‌تر کشیده شود تا جایی که رژیم صهیونیستی ضربه بخورد و عقب‌نشینی کند.

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403073023376
  • خبرنگار : 71290