صلاح، غایب بزرگ تیم منتخب دهه اخیر لیگ برتر جزیره

انتخاب بهترین ترکیب لیگ جزیره در یک دهه اخیر کاری بسیار دشوار و ماحصل آن تیمی پرستاره و کهکشانی است.

به گزارش ایسنا، نشریه فورفورتو انگلیس فهرست تیم منتخب ۱۰ سال اخیر لیگ برتر را معرفی کرده است که در آن نام پنج بازیکن از منچسترسیتی دیده می‌شود. بهترین ترکیب لیگ برتر در یک دهه گذشته را در زیر می‌بینید.

داوید دخه‌آ
از زمان حضورش در یونایتد تحت هدایت سر الکس فرگوسن به دروازه‌بانی مهم در شیاطین سرخ تبدیل شد. او از اولین بازی‌اش در سال ۲۰۱۱ در مجموع ۵۷۰ بازی برای یونایتد انجام داد. این دروازه‌بان اسپانیایی در دوران حضورش در اولدترافورد، چهار جام سر مت بازبی را به دست آورد که به بهترین بازیکن منچستریونایتد در هر فصل داده می‌شود.

کایل واکر
در ۱۷ فصل حضور در لیگ برتر برای تاتنهام، استون‌ویلا و منچسترسیتی بازی کرده است. او شش قهرمانی لیگ برتر، یک قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، دو جام حذفی، دو سوپرجام انگلیس، یک جام جهانی باشگاه‌ها، یک سوپرجام اروپا و چهار جام اتحادیه را به دست آورده است.

سزار آزپیلیکوئتا
این مدافع بی‌حاشیه اسپانیایی یازده فصل حضور در چلسی و ۵۳۷ بازی را تجربه کرد. او در باشگاه لندنی کاپیتان هم شد و لیگ قهرمانان (۲۰۲۱) را بالای سر برد. لیگ برتر (۲۰۱۵ و ۲۰۱۷)، جام حذفی (۲۰۱۸)، لیگ اروپا (۲۰۱۳ و ۲۰۱۹)، سوپرکاپ اروپا (۲۰۲۱) و یک جام جهانی باشگاه‌ها (۲۰۲۱) دیگر افتخاراتش در این تیم بود.

ویرژیل فان‌دایک
کاپیتان لیورپول از سال ۲۰۱۸. او تنها مدافعی است که جایزه بهترین بازیکن سال یوفا را برده است و در هر دو جایزه توپ طلا و بهترین بازیکن مرد فیفا نیز بین گزینه‌های نهایی بوده است.

ونسان کمپانی
منچسترسیتی او را اوت ۲۰۰۸ در ۲۲ سالگی به خدمت گرفت. کمپانی یازده فصل با همشهری‌ها ماند و در این فصول چهار بار قهرمان لیگ برتر شد.

انگولو کانته
در لسترسیتی زیر نظر کلودیو رانیری قهرمان لیگ برتر شد. فصل بعد از قهرمانی با چلسی قرارداد امضا کرد و هفت فصل آنجا ماند و فهرست دستاوردهایش را افزایش داد: جام جهانی ۲۰۱۸، لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا، لیگ ملت‌ها، لیگ برتر، سوپرجام اروپا، جام حذفی و جام جهانی باشگاه‌ها.

داوید سیلوا
۳۰ ژوئن ۲۰۱۰ انتقالش به منچسترسیتی با ۳۳ میلیون یورو به طور رسمی تایید شد. داوید سیلوا در ۱۰ فصل حضورش در تیم انگلیسی ۴۳۶ بازی برای این تیم انجام داد و ۱۳ جام را به دست آورد و زمانی که از این تیم رفت، کاپیتان تیم بود.

کوین دی‌بروینه
هافبک بلژیکی در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ با ۷۴ میلیون یورو از ولفسبورگ به منچسترسیتی پیوست. او با منچسترسیتی موفق شده است شش بار قهرمان لیگ برتر شود و تا امروز در مجموع ۲۰ عنوان قهرمانی از جمله لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده است.

سرخیو آگوئرو
منچسترسیتی سرخیو آگوئرو را ژوئیه ۲۰۱۱ از اتلتیکومادرید به خدمت گرفت. مهاجم آرژانتینی در طول ۱۰ فصل نقش پررنگی در موفقیت‌های سیتی ایفا کرد و ۱۲ عنوان قهرمانی را به دست آورد. پنج لیگ برتر، یک جام حذفی و شش جام اتحادیه مهم‌ترین افتخارات او با همشهری‌ها بودند. آگوئرو در سیتی خود را به عنوان یکی از بهترین مهاجمان تاریخ لیگ برتر معرفی کرد.

ادن هازارد
او هفت فصل برای چلسی بازی کرد و در این تیم یکی از بهترین بازیکنان جهان محسوب می‌شد. این بازیکن بلژیکی در مدت حضورش در چلسی دو قهرمانی لیگ برتر، یک جام اتحادیه و یک جام حذفی را به دست آورد.

هری کین
سیزده فصل حضور در لیگ برتر باعث شد هری کین با ۲۱۳ گل زده به دومین گلزن برتر تاریخ این رقابت‌ها تبدیل شود. هری کین سه فصل آقای گل لیگ برتر بود. ۲۰۱۶-۲۰۱۵ (۲۵ گل)، ۲۰۱۷-۲۰۱۶ (۲۹ گل، رکورد گلزنی او در یک فصل لیگ برتر) و ۲۰۲۱-۲۰۲۰ (۲۳ گل)

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۶
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1403073023361
  • خبرنگار : 71460