اولین المپیک مسابقات ورزشی در درگز برگزار شد

دبیر برگزاری مسابقات المپیاد ورزشی درگز گفت: برای اولین بار بعد از انقلاب توانستیم المپیک ورزشی را در شهرستان درگز برگزار کنیم.

یاشا جهاندیده در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سال آینده المپیک درگزی‌ها در تقویم ورزشی گنجانده خواهد شد، گفت: فقط نوجوانان خود شهرستان درگز می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات برای استعدادیابی در رده نوجوانان و برای سن ۱۴ سال به بالا برگزار می‌شود، بیان کرد: امسال برای اولین بار توانستیم این المپیک را در شهرستان درگز برگزار کنیم.

دبیر برگزاری مسابقات المپیاد ورزشی درگز با اعلام اینکه ۶۰ روز زمان برد تا بتوانیم این مسابقات را در شهرستان برگزار کنیم، گفت: مسابقات در ۹ رشته ورزشی برای پسران و ۸ رشته برای دختران برگزار شد.

وی با بیان اینکه این مسابقات طی مدت سه روز و به طور بسیار باشکوه در شهرستان برگزار شد، تصریح کرد: بالغ‌بر ۶۴۸ نفر ورزشکار در این مسابقات شرکت کرده بودند و نزدیک به ۴۰۰ مدال نیز توزیع شد.

جهاندیده افزود: پسران در رشته‌های کشتی، جودو، دومیدانی، تنیس روی میز، بدمینتون، شنا، والیبال، فوتبال و دختران نیز در رشته‌های تکواندو، فوتبال، بدمینتون، شنا، والیبال و... به مدت سه روز با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی گفت: افتتاحیه این مراسم بسیار باشکوه به گونه‌ای بود که در اولین روز مراسم حمل مشعل المپیک را داشتیم. به طوری که از میدان صیاد شیرازی ورودی شهر آغاز و ۱۰ قهرمان از هر رشته ورزشی که بیشترین مدال را تاکنون کسب کرده بودند مشعل را حمل کرده و در پایان مشعل توسط قنبر علی قنبری قهرمان جهان در رشته کوراش روشن شد.

دبیر برگزاری مسابقات المپیاد ورزشی درگز با بیان اینکه بیش از ۵۰۰۰ نفر در این سه روز به تماشای مسابقات پرداختند، افزود: استقبال به حدی بود که دیگر سالن‌ها ظرفیتی برای پذیرش تماشاگر نداشتند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه مسابقات توسط خود هیات‌های ورزشی و بدون هیچ گونه حاشیه‌ای برگزار شد، تصریح کرد: هدف از این مسابقات شناسایی استعدادها بود که توانستیم چندین ورزشکار مستعد و با استعداد را کشف و بر روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم.

جهاندیده ایجاد نشاط اجتماعی را از دیگر اهداف این المپیاد ورزشی اعلام کرد و گفت: بسیاری از جوانان شهرستان با دیدن مسابقات به برخی رشته‌ها مانند تنیس روی میز و بدمینتون نیز علاقه‌مند شدند.

وی با اعلام اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون برگزاری مسابقاتی در چنین سطح در شهرستان بی‌سابقه بوده است، افزود: فقط ۹۰ نفر دختر در رشته تکواندو، ۶۶ نفر از بانوان در رشته فوتبال، ۲۲ نفر از دختران در بدمینتون و ۹۰ نفر از بانوان نیز در رشته والیبال شرکت کرده بودند.

دبیر برگزاری مسابقات المپیاد ورزشی درگز در ادامه گفت: علیرغم اینکه تاکنون در رشته‌های مختلف ورزشی قهرمانان بسیار خوبی در شهرستان درگز داشته‌ایم که مدال‌های جهانی، آسیایی و کشوری کسب کرده‌اند اما متأسفانه شهرستان در محرومیت به سر می‌برد.

وی با اظهار تأسف از اینکه علیرغم تمامی پتانسیل‌هایی که داریم اما هنوز سالن مناسبی برای برگزاری مسابقات و رویدادهای ورزشی در شهرستان نداریم، تصریح کرد: گرچه کلنگ یکی از سالن‌های ورزشی در دولت نهم به زمین زده شد اما همچنان نیمه کاره باقی مانده و تاکنون به سرانجام نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه این سالن ورزشی با ظرفیت ۲۰۰۰ نفر تاکنون فقط ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: امیدواریم هر چه زودتر سالن‌های نیمه کاره شهرستان تکمیل و به نتیجه برسد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403073023336
  • خبرنگار : 30147