رئیس علوم پزشکی گیلان خبر داد

راه اندازی بخش درمان ناباروری در بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی رشت

رئیس علوم پزشکی گیلان با اشاره به راه‌اندازی رشته فلوشیپ نازایی و درمان ناباروری در این دانشگاه، گفت: یک بخش کامل بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی لاکان رشت با تجهیزات کامل به بخش درمان ناباروری اختصاص خواهد یافت.

دکتر محمدتقی آشوبی امروز، ۳۰ مهرماه در دیدار با اعضای هیئت برد تخصصی نازایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رشت که با محوریت راه اندازی دوره فلوشیپ نازایی در دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان برگزار شد، با اشاره به جمعیت غالب سالمندی در گیلان، اظهار کرد: گیلان با کاهش زادآوری نیز مواجه بوده و هر اقدامی برای جوان سازی جمعیت کشور و گیلان حیاتی و ضروری است.

وی با اشاره به آسیب‌های کاهش جمعیت در گیلان، افزود: مهاجرپذیری، تغییر فرهنگ و تغییر تدریجی ساختار سیاسی روستاها از پیامدهای بحران جمعیتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به راهبرد نظام آموزشی دانشگاه در راه اندازی رشته های علوم پزشکی، گفت: راه‌اندازی رشته فلوشیپ نازایی و درمان ناباروری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان یک کار ماندگار بوده و مقدمات آن فراهم شده است.

آشوبی از تمهید مقدمات لازم برای توسعه آموزش و درمان زوج‌های نابارور در گیلان خبر داد و گفت: یک بخش کامل بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی لاکان رشت با تجهیزات کامل به بخش درمان ناباروری اختصاص خواهد یافت.

وی از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای راه اندازی بسیاری از رشته ها از جمله درمان نازایی خبر داد و خاطرنشان کرد: با وجود اعضای هیئت علمی نخبه و فرهیخته، سطح آموزش علوم پزشکی گیلان بسیار بالا است و بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از جمله در جراحی عروق، گوارش و کبد جزو رتبه‌های نخست برد کشوری هستند و قطعا در حوزه بیماری های زنان و زایمان نیز این توفیقات مستمر خواهد بود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403073023306
  • خبرنگار : 50040