دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی مطرح کرد

هدف‌گذاری ساخت ۱۵ درصد ساختمان‌ها با فناوری‌های نوین تا پایان برنامه هفتم

دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی گفت: هدف ما این است که تا پایان برنامه هفتم، سهم ساختمان‌های ساخته شده با فناوری‌های نوین را به ۱۵ درصد برسانیم.

رضا اخلاقی، امروز دوشنبه، ۳۰ مهرماه در حاشیه همایش ملی انبوه‌سازان خراسان رضوی با عنوان «جایگاه انبوه‌سازان در طرح جامع تولید مسکن و مدیریت پروژه» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بحث مسکن یکی از محرک‌های مهم جامعه ما است. سهم خراسان رضوی از طرح مسکن مهر، ۱۲۰ هزار واحد بود که در دولت‌های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم اجرا شد و حدود ۱۱۰ هزار واحد تحویل داده شد. این طرح نقش خود را در خانه‌دار کردن اقشار مورد نظر ایفا کرد.

وی افزود: در طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن دولت سیزدهم و چهاردهم، سهم مسکن استان ۳۹۶ هزار واحد برنامه‌ریزی شده که حدود ۹ درصد آن مربوط به برنامه‌ریزی رئیس جمهور فقید، آیت‌الله رئیسی است. از این ۳۹۶ هزار واحد، در حال حاضر ۱۹۷ هزار واحد اجرایی شده و در حال احداث و پیشرفت امور است.

دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی تصریح کرد: در چهار بخش حمایتی، یعنی تخصیص زمین دولتی با قرارداد ۹۹ ساله به جامعه خودمالکین، بازآفرینی شهری و تسهیلات روستایی، در حال حاضر حدود ۱۹۳ هزار واحد در استان ما اجرا شده که تقریباً ۵۵ درصد برنامه عملیاتی شده است. امیدواریم که این واحدها به بهره‌برداری برسند و جامعه هدف از مسکن بهره‌مند شود.

اخلاقی اضافه کرد: در حال حاضر سرمایه‌گذاری در بخش مسکن با چالش‌هایی از جمله انفعال دولتی روبه‌رو است؛ از طرفی حدود ۳۰ درصد مهندسین ما زیر خط فقر هستند و به دغدغه‌های ما در بخش خصوصی توجه نشده است. در این راستا شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی باید نقش پررنگ‌تری داشته باشد و امیدواریم با فعالیت ۲۸ انجمن صنفی در کشور و اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی، بتوانیم به راه‌گشایی در این موارد بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که مصالح و دستمزدها افزایش یافته، مسکن در رکود و انفعال است. نقش ما در رونق‌بخشی به ساخت‌وساز و تسهیل ضوابط دست‌وپاگیر در سامانه‌های مربوطه اهمیت ویژه‌ای دارد. بخشنامه‌هایی که حدود ۱۶ سال است بدون بازنگری اجرا می‌شوند، نیاز به بازبینی دارند.

دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی عنوان کرد: با صنعتی‌سازی و فناوری‌های جدید می‌توانیم درصد ساختمان‌هایی که با روش‌های جدید ساخته می‌شوند را افزایش داده و هزینه‌ها را کاهش دهیم. هدف ما این است که تا پایان برنامه هفتم، سهم ساختمان‌های ساخته شده با فناوری‌های نوین را به ۱۵ درصد برسانیم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403073023300
  • خبرنگار : 50549