اعطای جایزه دکترای نوآوری اسپانیا به محقق ایرانی

محقق ایرانی برنده جایزه جهانی برای دکترای نوآورانه در مواد سیمانی اسپانیا شد.

به گزارش ایسنا، شیوا شیرانی، محقق ایرانی دوره فوق دکتری دانشگاه مالاگای اسپانیا، به پاس تحقیقات برجسته در زمینه نانوتکنولوژی موفق به کسب جایزه جهانی Innovandi NanoCem PhD prize سال ۲۰۲۴ شد. جایزه دکتری Innovandi NanoCem PhD prize برای بهترین دکترای مواد سیمانی، مختص پایان‌نامه‌های دکتری دفاع شده در سال‌های ۲۰۲۱، ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ در قاره‌های اروپا، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه و قاره آمریکا است.

شیرانی، پایان‌نامه دکتری خود را با عنوان «تصویربرداری کمی پیشرفته اشعه ایکس سینکروترون از ریزساختارها و مزوساختارهای سیمانی» ارائه داده است که به دلیل نوآوری و کمک‌های قابل توجهی در زمینه مطالعاتی مورد توجه قرار گرفته است.

این محقق ایرانی فوق دکتری در دانشگاه مالاگای اسپانیا، مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه صنعتی امیرکبیر ایران دریافت کرده است و تحقیقات او برای یافتن جایگزین‌های پایدارتر برای سیمان پُرتلَند، با هدف کاهش ردپای کربن و کمک به مبارزه با تغییرات آب و هوایی متمرکز است.

تمرکز آن بر تکنیک‌های پیشرفته تصویربرداری سینکروترون دانش پیشرفته‌ای در مورد مواد سیمانی و تأثیرات زیست محیطی آنهاست.

رویکرد نوآورانه شیرانی، به تکنیک‌های تصویربرداری پیشرفته کمک قابل توجهی به این رشته کرده و دانشگاه UMA را در مرکز توجه دانشگاهی جهانی قرار داده است.

مجله «نیچر» نیز سال گذشته مقاله‌ای از دکتر شیوا شیرانی به چاپ رسانده و امسال با او به عنوان یک محقق جوان و تاثیرگذار در حوزه تخصصی خودش مصاحبه کرده است.

انتهای پیام
 

  • دوشنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: نانو‌ فناوری
  • کد خبر: 1403073023211
  • خبرنگار : 30057