رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش:

نقش تربیتی اولیا را در مدرسه پررنگ کنیم

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش و نماینده وزیر با بیان اینکه باید نقش اولیا و مربیان را در تربیت فرزندانشان در مدرسه پررنگ کنیم، گفت: بازخوردگیری از ذی‌نفع اصلی در تربیت فرزندان، کارساز است‌. سال‌ها در نظام آموزش و پرورش از اخذ بازخورد و اصلاح مبتنی بر آن غفلت کرده‌ایم. دریافت نظر اولیا نسبت به عملکرد معلم مدرسه در الگوی مدرسه تراز یکی از موارد مورد توجه به شمار می‌آید.

محسن زارعی صبح دوشنبه، ۳۰ مهرماه در همایش انجمن اولیا و مربیان و تعالی فرزندان ضمن محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: جنایت‌های این رژیم کودک‌کش، دنیا را به لرزه انداخته و ماهیت این رژیم منحوس بر دنیا آشکار شده است‌.

به گزارش ایسنا، وی با قدردانی از حضور اولیا در این همایش، تربیت فرزندان را نیازمند هم راستایی سه ضلع تربیت اعم از جامعه، اولیا و مدرسه دانست‌ و گفت: اگر این هم راستایی برای شکل‌گیری هویت دانش‌آموزان نباشد، دانش‌آموز در تشکیل هویتش دچار مشکل و تزلزل می‌شود. اگر مدرسه را کانون تربیت می‌دانیم؛ همه باید به تقویت این کانون در مناصب و مشاغل و در قالب کمک‌های مختلف، کمک کنیم.

وی با ارائه توصیه‌هایی به اولیا گفت: مواجهه با چالش برای ساخته شدن به منظور زندگی در آینده و در تربیت نسل جدید، ضروری بوده و اگر اجازه تصمیم‌گیری به بچه‌ها ندهیم، دچار تزلزل می‌شوند. تربیت نباید خیلی یا سخت‌گیرانه یا خیلی سهل‌گیرانه باشد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش و نماینده وزیر در پایان خاطرنشان کرد: قرار نیست همه فرزندان ما پزشک شوند؛ نتیجه این تفکر، گرایش دانش‌آموزان به رشته تجربی و ناکامی در نیل به اهداف ترسیم شده ما و احساس ناکارآمدی در فرزندان ما است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403073023204
  • خبرنگار : 50004