پروازهای فرودگاه سیرجان مجدداً راه‌اندازی شد

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با اشاره به افزایش طول باند از ۳۷۰۰ متر به ۳۸۶۰ متر در پروژه بهسازی باند فرودگاه سیرجان گفت: بودجه اولیه ۱۸۱ میلیارد تومان بوده که با افزایش ۲۵ درصدی به مبلغ ۲۲۶ میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

علی جزینی زاده امروز ۳۰ مهرماه در مراسم ازسرگیری پروازهای فرودگاه سیرجان اظهار کرد: استان کرمان با در اختیار داشتن پنج فرودکاه کرمان، سیرجان، بم، جیرفت و رفسنجان از نظر حمل و نقل هوایی در وضعیت مناسبی قرار دارد.

وی افزود: پروژه بهسازی یا به تعبیر بهتر بازسازی سطوح پروازی فرودگاه سیرجان از جمله پروژه‌های بزرگ فرودگاهی طی چند سال اخیر است و در کنار پروژه بهسازی سطوح پروازی فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه، از جمله اقدامات قابل تقدیر متخصصان فرودگاهی است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان افزود: شروع پروژه از فروردین ۱۴۰۲ تاکنون تراش و آسفالت کل عوامل پروازی تمام، سیستم روشنایی نصب و خط کشی انجام شده و در ادامه عملیات استریپ‌سازی برای افزایش ایمنی نیز تا پایان سال جاری ادامه دارد.

وی اظهار کرد: ترمینال فرودگاه سیرجان ۱۰۶۰ متر بوده که یک سوله بلافاصله در امتداد همین ترمینال به وسعت ۱۱۰۰ متر مربع بهسازی شده و تا پایان سال به فضای کنونی اضافه خواهد شد.

جزینی زاده گفت: فرودگاه سیرجان اکنون با اتمام پروژه بهسازی سطوح پروازی، مجدداً میزبان پروازهاست.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403073023194
  • خبرنگار : 50187