مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مطرح کرد

دغدغه مندی برای حمایت از تولیدات خراسان جنوبی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: اگر دستگاه‌های دولتی متعهد به خرید کالای تولید استان باشند در نهایت همه ما از این اقدام ذینفع خواهیم بود. 

مرتضی ذاکریان، دوشنبه ۳۰ مهر در شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی اظهار کرد: فروردین ماه سال گذشته در اولین نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی پیشنهاد کردیم که مسیری را برای حمایت از تولیدات داخل استان آغاز کنیم. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان کرد: پیشنهاد ما بر این بود دستگاه‌هایی که از بودجه عمومی هزینه می‌کنند، مکلف شوند در صورتی که تولید کالا و خدمتی در استان صورت می‌گیرد الزاماً از ظرفیت استان استفاده کنند. 

ذاکریان ادامه داد: البته فرآیند کمی زمان بر بود ولی حاصل بسیار خوبی داشت و کالاهایی که در استان تولید می‌شود احصا و تقدیم سازمان بازرسی استان شد و در نهایت مورد موافقت قرار گرفت. 

پیشنهادی برای حمایت از کالای تولید خراسان جنوبی 

وی با بیان اینکه حتی بیان شد که اگر کالایی در خراسان جنوبی تولید نمی‌شود از طریق تأمین کنندگان داخل استان این محصول را تهیه کنیم، گفت: البته این موضوع باید با حفظ منافع دولت و بعد از کشف قیمت انجام شود. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی نیز این موضوع را مطرح کردیم. 

ذاکریان ادامه داد: هزار و ۴۱۲ واحد صنفی، فروشنده و یا کارخانه و مؤسسه خدمات دهنده در خراسان جنوبی داریم که ظرفیت‌ها و محصولات آنان احصا و در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار داده شد که برای تأمین نیاز دستگاه از همین مسیر پیش بروند. 

وی ادامه داد: اگر همه دستگاه‌های اجرایی و دولتی متعهد به این موضوع باشند حداقل در دو- سه سال آینده شاهد تحول و رونق اقتصادی در خراسان جنوبی باشیم. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی افزود: وقتی که این واحدهای تولیدی گردش مالی و کار آنان با خرید دستگاه‌های اجرایی افزایش یابد بی شک به نیروی کار بیشتری احتیاج پیدا خواهند کرد که این موضوع بر نرخ اشتغال استان تأثیر خواهد داشت. 

 ذاکریان با اشاره به اینکه از طرف دیگر بخشی از درآمدهای خراسان جنوبی از طریق درآمدهای مالیاتی تأمین می‌شود که اگر واحد تولیدی فعال صنعتی و خدماتی داشته باشیم بی شک خواهد توانست مالیات خود را به دولت پرداخت کنند گفت: موضوعات اقتصادی را نباید تنها از جنبه اقتصادی دید بلکه در مشارکت سیاسی، نشاط اجتماعی و … نیز تأثیرگذار خواهیم بود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403073023183
  • خبرنگار :