در رویداد رسانه‌ای بانوان طنین مقاومت مطرح شد:

در عرصه عفاف و حجاب کار فرهنگی حرف اول را می‌زند

رویداد رسانه‌ای بانوان طنین مقاومت با حضور جمعی از بانوان فعال در عرصه رسانه از ایران، لبنان و فلسطین برگزار شد که در این همایش به موضوعات و بحث‌های فرهنگی در عرصه مقاومت، نقش زنان در موضوع جهاد و مسائل فرهنگی و موضوعاتی همچون حجاب در داخل کشور پرداخته شد.

به گزارش ایسنا، مسعود بصیری- از فعالان عرصه مقاومت- امروز دوشنبه (۳۰ مهرماه) در رویداد رسانه‌ای بانوان طنین مقاومت که با حضور بانوان فعال در عرصه رسانه در خصوص موضوع مقاومت و جهاد در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد با بیان اینکه در عرصه جهاد و پایداری رسانه‌ها نقش تاثیر گزاری دارند اظهار کرد: در اینجا این سوال مطرح می‌شود که آیا توانسته‌ایم از ظرفیت بانوان دغدغه‌مند در سازمان‌های بین‌المللی و سازمان ملل  بهره ببریم. موضوع دیگر اینکه آیا در تربیت خانواده، رسانه و چارچوب خانواده، آیا فضای رسانه‌ای مبلغ این موضوع است یا خیر؟ آیا میزان تولید محتوای زنان دغدغه‌مند در ایران و جهان به قدری است که این را بپوشاند یا خیر؟ اگر خیر، باید تدبیر کرد.

وی در ادامه با تاکید بر این مطلب که زنان می‌توانند پیامبران حقیقت باشند یادآور شد: باید کارگروه‌های جدی تشکیل دهیم تا دغدغه‌های زنان را احیا و از طریق رسانه‌ها از مسوولان مطالبه‌گری کنند. جدای از این‌ها باید در حوزه عملیاتی وارد شویم و جلسات هفتگی، ماهانه و فصلی تشکیل دهیم و از حضور کارشناسان استفاده کنیم؛ چرا که  زنان می‌توانند پیامبران حقیقت در میان خانواده‌ها و جامعه باشند و می‌تواند با مقداری سرمایه‌گذاری و تفکر و اندیشه گام‌های بلندیرا بردارند.

رخداد رسانه‌ای و حضور بانوان بود که توانست جبهه مقاومت ار به دنیا معرفی کند

زینب شریعتمدار-  مدیر موسسه حامیان مقاومت اسلامی-  نیز با بیان اینکه آنچه مقاومت غزه را سرپا نگاه داشت تلاش رسانه‌ها بود و اگر این رخدادهای رسانه را بازتاب نمی‌دادند امروز دانشجوی مسیحی و آمریکایی همراه مساله فلسطین نبودند خاطرنشان کرد: بانوان رسانه‌ای ما اگر پیشران عرصه خبری جبهه مقاومت نباشند بخش جدی از مقاومت را از دست می‌دهیم. بخش پشتیبان جبهه مقاومت که امروز به عنوان جبهه پشت سر نیست و خط مقدم تعریف شده باید توسط بانوان مدیریت شود.  لبنان همه‌اش حزب‌الله نیست و حزب‌الله، همه لبنان نیست اما حزب‌الله توانست در لبنان قدرت خود را به اثبات برساند.

وی افزود: ما جنس حزب‌الله و مقاومت و یحیی سنوار را نشناختیم. من مکلف هستم که واقعیت میدان را نشان دهم. سراغ بچه‌های لبنان و فلسطین برویم و از جریان هفتم اکتبر تا اکنون را بررسی کنیم. این دست‌فرمان‌هایی که در رسانه دیده می‌شود خواسته یا ناخواسته هدایت شده هستند که بازی کثیفی را شروع کرده‌اند. این‌ها را باید رسانه‌ها بازتاب دهند تا جبهه مقاومت قلب واقعیت نکند. این که زینب سلیمانی سخنگوی بیت حاج قاسم شود، حرف دارد. ما حواسمون نیست که باید زینب باشیم. حضور زنان را در جهاد دفاعی داریم اما این که حضرت زینب(س) در صف مقدم نایستاد برای بازتاب حقایقی بود که در پشت صف مقدم به عنوان رسالت خود انجام می‌داد.

شریعتمداری افزود: جهاد شما جهاد تبیین است اما دیگر جهادها هم بر عهده شماست. امروز نیاز داریم رسانه‌ها پای کارهای خورد و کوچک اما فراگیر باشند تا این فضای رسانه‌ای بازتاب این‌ فعالیت‌ها باشند. قدر مسوولیت خود را بدانید. اگر بچه‌های رسانه‌ای غزه نبودند جهان بیدار نمی‌شد. انقلاب اسلامی ما همواره ضدصهیونیستی بود این کلام امام راحل بود. بیشتر آنهایی که پای کار آمدند مسیحی و یهودی هستند.

وی خطاب به جامعه رسانه‌ای به ویژه بانوان گفت: بگذارید حضرت آقا خطاب به ما بگویند شما پرچمداران جبهه مقاومت هستید.

جنگ نرم دشمن در حوزه فرهنگ است

بانکی پور- رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی- در ادامه  با تاکید بر این مطلب که امسال عام الحزن جهان اسلام است و امسال سال ۶۰در زمان پیامبر(ص) دوباره تکرار شد و بزرگانی را از دست دادیم که در همان زمان پیامبر(ص) هم دوباره این وقایع رخ داد اما حکمت خدا این بود که در عوضش حکومت اسلامی شکل گرفت تمام شواهد بر این است که اینها مقدمه نابودی اسرائیل است گفت: ازغلبه فرهنگی دشمن در این ادوار نباید غفلت کنیم.

وی ادامه داد: دشمن در عقبه مقاومت کار می‌کند و جنگ نرم دشمن در حوزه فرهنگ است و اگر از این موضوع غافل شویم به مشکل می‌خوریم وقتی این جلادها در بحبوحه جنگ صحبت از حجاب در ایران می‌کنند نشان می‌دهد که این چالش در الگوریتم نظامی است به همان اندازه که غفلت از لبنان و فلسطین عرصه را برای مسلمان تنگ می‌کند در سنگر فرهنگ هم نباید کوتاهی داشته باشیم و باید بدانیم آنها به یک نقطه پایدار رسیده‌اند و همیشه دنبال سنگر بعدی هستند از حجاب برهنگی را آوردند و پس از آن در خصوص سایر مصداق‌ها حرکت می‌کنند.

بانکی پور ادامه داد: دلیل عدم موفقیت در مسئله حجاب دو مورد مهم بوده است اول اینکه دشمنان همگی یک نظر داشتند اما ما در کشور با یک استراتژی روبه رو نبودیم دشمن با برنامه منسجم آمده بود و ما برای این موضوع برنامه نداشتیم و کارآمدی کافی نداشتیم و این بود که بحث لایحه عفاف و حجاب مطرح شد که اکنون به قانون تبدیل شده است و در خصوص‌ اجرا باید ابلاغ شود تا این موضوع اجرا شود. زمینه‌های رسانه ای را داشته‌ایم و ظیفه حال حاضر روایت درست قانون عفاف و حجاب برای مردم است. جنگ جنگ روایت‌ها است. برخورد هوشمند با برهنگی عنوان قانون حمایت از خانواده است در خصوص موضوع برهنگی تمام مردم ایران یک نقطه نظر دارند و همگی مخالف این هستند که در جامعه برهنگی و بی عفتی رخ بدهد و از همین موضوع می‌توانیم در این عرصه بهره ببریم.

در عرصه عفاف و حجاب کار فرهنگی حرف اول را می‌زند

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برهنگی هر جا رفته خانواده را از بین برده است اما باید در این راستا برخورد هوشمندانه داشته باشیم تاکید کرد:در این عرصه باید به جنبه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیز پرداخته شود. کار بنیادی کاری است که در عرصه هنر رخ بدهد. برخورد هوشمند برخوردی است که آنجا که می‌خواهیم برخورد سرد کند باید برای وارد کنندگان طراحان و فروشندگان و سلبریتری‌ها و امثال اینها باشد اشخاص مشهور یا تاثیرگذاران جامعه هم شامل این قانون می‌شوند. هوشمندی این است که با افراد اثر گذار برخورد شود بی حجابی در بخشی از جامعه عمومیت پیدا کرده است و تبدیل به یک غده شده است و باید برای ریشه کن کردن این موضوع برخورد نرم و بازدارنده داشته باشیم.

زینب فرحات- فعال رسانه‌ای از لبنان- هم گفت: بعد از ۴۰ سال انقلاب با این همه تلاش در جامعه انقلابی و مذهبی هنوز برخی نمی‌دانند فرق میان حرف سیاسی داخلی و خارجی چیست. خیلی مردم ایران مخصوصا بانوان ایرانی تلاش کردند از مظلومیت مردم مظلوم فلسطین با کمک‌های نقدی و غیر نقدی حمایت کنند. می‌خواهم که در مقابل مردم خودتان هم مهربان باشید. جامعه ما باید از مساله‌ای که حق ما و اسلام و جوامع مظلوم جهان است، حمایت کند.

وی افزود: اگر با این زمینه مظلومیت آشنا نشویم باید با مردم مهربانانه‌تر صحبت کنیم. ما همیشه نگران ایران هستیم که خدا این انقلاب را حفظ می‌کند اما جامعه ایرانی باید خیلی آگاه باشد. مردم این جامعه همگی چادری و ... نیستند. باید به گونه‌ای عمل کرد که در جبهه مقاومت همه مردم پشتیبانی کنند.

در ادامه، ایران رکن‌آبادی- مدیرکل امور زنان و خانواده مجمع جهانی اهل بیت(ع) - گفت: دشمنان هم فهمیدند که زنان دارای نقش تأثیرگذاری هستند و بدین سبب اسرائیل منازل فلسطینی‌ها را بمباران می‌کنند تا زنان تأثیرگذاری نداشته باشند. اگر زن در جبهه حق و مسیر راست باشد تأثیرگذار خواهد بود و سازنده اما در صورتی که در جبهه باطل باشد مخرب خواهد بود. زنان و خانواده‌های ما با هر از دست رفتنی مقاوم‌تر می‌شوند. زنان تعالی‌بخش و تربیت کننده خانواده، جامعه پیرامونی و جهان است. مقاومت یعنی درست کار کردن. هر جایی که درست کار شود یعنی مقاومت شده است. بانوان، نقش شما خیلی مهم و اثرگذار است. زن با گفتن جمله‌ای مردان را متحول می‌کنند. انقلابی در مردان ایجاد می‌کنند. این زنی واقعی پیرو حضرت زهرا(س) است.

در ادامه از خانواده شهید رضی و شهید ایرلو تقدیر شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403073023161
  • خبرنگار : 71461