معاینه ۴۶۱۲ مصدوم ناشی از نزاع در پزشکی قانونی خراسان شمالی

مدیرکل پزشکی قانونی از معاینه ۴۶۱۲ مصدوم ناشی از نزاع در پزشکی قانونی این استان در شش ماه نخست امسال خبر داد.

دکتر محمدرضا نورس در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: تعداد مصدومان معاینه شده ناشی از نزاع در مدت مشابه سال گذشته ۴۵۷۶ نفر بوده است.

وی افزود: بررسی‌های صورت گرفته از این آمار نشان می‌دهد که امسال هر روز ۲۵ مصدوم نزاع در پزشکی قانونی این استان معاینه شده‌اند. ۳۰۵۸ نفر از مصدومان مرد و ۱۵۵۴ نفر نیز زن بوده‌اند.

نورس ادامه داد: بررسی‌های شهرستانی این آمار نشان می‌دهد که بجنورد با تعداد ۱۷۸۰ نفر در رتبه اول قرار گرفته و پس از آن شهرستان‌های شیروان با ۸۵۳ نفر و اسفراین با ۸۱۶ نفر در رتبه‌های بعدی قرار دارند. شهرستان راز نیز با ۹۹ مصدوم معاینه شده در نیمه نخست سال، کمترین آمار را به خود اختصاص می‌دهد.

وی بیان کرد: همچنین در بررسی ماهانه آمار مصدومان نزاع معاینه شده در استان شاهد بودیم تیر ماه با ۸۹۷ مصدوم بیشترین آمار و اردیبهشت ماه با ۶۹۶ نفر کمترین آمار مصدومان نزاع معاینه شده را داشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: معاینات مصدومان نزاع و تصادف بیشترین حجم از خدمات پزشکی قانونی را به خود اختصاص می‌دهند این در حالی است که با فراگرفتن مهارت‌هایی چون کنترل خشم و برقراری ارتباط بدون خشونت شاهد کاهش این آمار خواهیم بود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403073023154
  • خبرنگار : 50046