رئیس شورای شهر عنوان کرد

لزوم اقدام امور مالیاتی خوزستان برای پرداخت بهنگام حق آلایندگی اهواز

رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به دریافت لیست مجموعه‌ها و شرکت‌های آلاینده از اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان، خواستار اقدام عملی اداره‌کل امور مالیاتی برای برای پرداخت بهنگام حق آلایندگی اهواز شد.

محمدمهدی مطیعی در یکصد و ششمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (۳۰ مهرماه) برگزار شد، با اشاره به گرامیداشت سالروز شهادت مصطفی خمینی و همچنین تبریک انتصاب استاندار جدید خوززستان اظهار کرد: امیدوارم روزی برسد که همه تصمیم‌ها و برنامه‌ریزی‌های ما به گونه‌ای باشد که از شخص‌محوری، سلیقه‌محوری و روزمرگی فاصله گرفته باشیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های شورای ششم، انضباط اداری، مالی و انسانی بود که در این خصوص به شدت چالش وجود دارد؛ متاسفانه با فراز و فرود بسیاری به سمت حل این چالش قدم برداشتیم اما همچنان اشکال در این زمینه وارد است.

رئیس شورای شهر اهواز ادامه داد: یکی از موارد در این خصوص در مورد ارقام قدیم و جدید قراردادها و لایحه‌های قراردادهای مربوط به فضای سبز و تاسیسات است که در این زمینه ورود کردیم و باید ابتدا در شورا مطرح و سپس لایحه شوند.

وی بیان کرد: در بحث نیروی انسانی نیز چالش ها تشدید شده است و نامه های زیادی در خصوص اضافه کردن به مجموعه نیروی انسانی  به دستمان می رسد که هیات رئیسه شورای شهر اهواز در ۱۰ روز آینده به این موضوع ورود می کند تا به سرانجام برسد.

مطیعی عنوان کرد: ماه گذشته در پرداخت حقوق دچار چالش شدیم که امیدواریم در این ماه کاهش یابد. در همراهی مجموعه‌های مختلف با مدیریت شهری به شدت دچار اشکال هستیم در حالی که این موضوع بسیار در پیشبرد اهداف و موفقیت کارها تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: یکی از این موارد در بحث اجراییات روی حساب‌های شهرداری است که به شدت مجموعه شهرداری را از نقدینگی دچار چالش می‌کند.

رئیس شورای شهر اهواز با تاکید بر لزوم تعامل سازنده دستگاه‌های اجرایی با شهرداری گفت: در دو سه روز گذشته مجموعه مدیریت شهری در حال آغاز اجرای پروژه دفع آب‌های سطحی بوده است که سازمان مربوطه به دلیل مباحث حریم و ... بدون هماهنگی با لودر اقدام به جمع‌آوری کارگاه کرده در حالی که اجرای این پروژه، دغدغه مردم و بسیار مهم است.

وی با اشاره به آغاز بازدیدهای میدانی از روند اجرای پروژه‌های دفع آب‌های سطحی از اول آبان‌ماه افزود: گرفتار شدن شهر و شهروندان و سختی تردد در فصل بارندگی بسیار مهم است و باید آبگرفتگی ها که مساله پرتکرار بوده، حل شود. البته نقاط احصاء و اعتبارات تصویب شده است و هیچگونه قصور و کم کاری در این زمینه پذیرفته نمی شود.

مطیعی گفت: نظارت یکی از شئون مهمی است که قانون‌گذار برای اعضای شورای شهر دیده و در این خصوص تماس‌های تلفنی لحظه‌ای لازم است اما اعضای شورای شهر به شدت از پاسخگو نبودن برخی مدیران گله‌مند هستند؛ بیشتر این تماس‌ها برای رفع مشکل شهروندان و موارد نظارتی است بنابراین تحت هیچ شرایطی زیبنده نیست مسئول یا مدیری پاسخگوی تماس تلفنی نباشد و در غیر این صورت تدبیری در این زمینه اندیشیده می‌شود.

وی بیان کرد: بعد از کش و قوس فراوان توانستیم لیست مجموعه‌ها و شرکت‌های آلاینده را از اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان دریافت کنیم و اداره‌کل امور مالیاتی خوزستان باید برای پرداخت بهنگام حق آلایندگی اقدام عملی کند و اجازه ایجاد چالش بیش از پیش برای مجموعه شهری به ویژه پروژه‌های عمرانی را ندهند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403073023147
  • خبرنگار : 50225