تهران تا پایان هفته بارانی و سرد است

اداره کل هواشناسی استان تهران گفت: وضعیت جوی تهران تا پایان هفته گاهی بارش باران، رگبار و رعد و برق و همراه با کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، برپایه بررسی نقشه‌های پیش‌یابی آسمان استان تهران، طی پنج روز آینده آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از امروز تا جمعه (۳۰ مهر تا ۴ آبان) با گذر موج نفوذ و گسترش توده هوای سرد و فعالیت سامانه بارشی به خصوص چهارشنبه و پنجشنبه (۳ و ۴ آبان) کاهش محسوس دما، افزایش ابر، گاهی بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در ارتفاعات بالا دست و قله‌ها بارش برف پیش بینی می‌شود.

عمده بارش روز چهارشنبه تا جمعه (۲ تا ۴ آبان) در سطح استان به‌ویژه نیمه شمالی مورد انتظار خواهد بود.

از امروز تا جمعه در پاره‌ای از نقاط به ویژه بخش‌های جنوبی و غربی استان گاهی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک، احتمال انتقال گرد و خاک از استان‌های مجاور و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، توچال با کمینه دمای ۲- درجه سانتیگراد سردترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (اول آبان) کمی ابری تا قسمتی ابری و وزش باد، گاهی وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۲ آبان) قسمتی ابری تا نیمه ابری، وزش باد، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1403073023145
  • خبرنگار : 71649