برنار کوشنه: اسرائیل غزه را به میدان کشتار و فاجعه تبدیل کرده است

وزیر امور خارجه اسبق فرانسه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه انتقاد کرده و این جنگ را «نامتناسب» و واکنشی جنایتکارانه خواند.

به گزارش ایسنا، «برنار کوشنه»، وزیر امور خارجه اسبق فرانسه در مصاحبه‌ای با شبکه Radio J  «جنگ نامتناسب» رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را محکوم کرد و گفت: «چطور می‌شود که شاهد ویرانگری‌های ارتش اسرائیل بود؟ به غزه نگاه کنید. این منطقه حالا میدان کشتار و فاجعه و فرو پاشیده شدن خانواده‌ها است.»

او قبل از آنکه مصاحبه‌کننده صحبت‌های او را قطع کند بیان کرد: «البته که ما حملات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ را داشتیم، اما چطور می‌شود که انتقام آن را با کشتار ۴۰۰۰۰ نفر اگر که تازه این رقم درست باشد، بگیرید. اینکه اسرائیل به این شکل عمل کرده و تنها راه‌حل نظامی داشته باشید، یک اشتباه است!»

برنار کوشنه که از ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه تحت ریاست جمهوری «نیکولا سارکوزی» بوده اظهار کرد به عنوان یک فعال سابق امور بشردوستانه تنها واکنش او به جنگ اسرائیل علیه غزه «خشم» بوده است.

او افزود: «این که ما این تعداد عظیم از مردم را کشتار کنیم یک واکنش جنایتکارانه است. من چنین اتفاقی را قبول نمی‌کنم. من عمر خود را صرف اهمیت قائل شدن برای مردم کرده‌ام.»

برنار کوشنه که در عرصه سیاست فرانسه با نام مستعار «دکتر فرانسه» شهرت دارد پیش از این یک سازمان بشردوستانه به نام «پزشکان جهان» را تاسیس و در درمان کودکان در افغانستان مشارکت کرده است.

او سابقه سفر برای امور بشردوستانه به لبنان و سارایوو را دارد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403073023132
  • خبرنگار : 71415