اجرای طرح فیبرنوری با سرمایه‌گذاری ۲۱ میلیارد ریالی در استان سمنان

مدیر مخابرات استان سمنان از ادامه روند اجرای طرح نجما یا نهضت جهادی واگذاری فیبرنوری مخابرات به مشترکین حقیقی و حقوقی، در استان سمنان با سرمایه گذاری ۲۱ میلیارد ریال خبر داد.

مجید دارائی امروز (۳۰ مهرماه) با تاکید بر اهمیت تسریع در اجرای واگذاری فیبرنوری منازل و کسب و کارها در این استان، اظهار کرد: با اجرای عملیات فیبرکشی به طول بیش از دو هزار و ۵۰۰ متر، ساختمان‌های ۲۷۰ واحدی ارتش در شاهرود به فیبرنوری مخابرات مجهز شدند.

مدیر مخابرات استان سمنان تصریح کرد: به منظور توسعه شبکه تلفن ثابت، اینترنت پرسرعت و ارائه خدمات نوین ارتباطی و با اجرای حدود سه کیلومتر فیبرکشی و کانال‌سازی، ۱۴ بلوک ۱۹ واحدی این مجموعه تحت پوشش سرویس تانوما قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: به منظور سهولت و دسترسی بهتر مشترکین به امکانات فیبر، در هر بلوک یک عدد FAT استخراج شد.

دارائی اضافه کرد: در همین راستا عملیات حفاری، لوله‌گذاری و اخراج دو عدد FAT در خیابان پرستار شهر سرخه به طول ۶۰ متر و عملیات فیبرکشی به طول ۳۰۰ متر و نصب تجهیزات مخابراتی برای سپاه شهرستان سرخه نیز اجرایی شد.

وی خاطرنشان شد: در ادامه اجرای این پروژه ها، عملیات دراپ‌کشی و فیوژن‌بندی به طول ۶۵ متر و همچنین نصب تیر فلزی و FAT در کوچه خالق واقع در خیابان چمران سرخه نیز با موفقیت انجام شد.

مدیر مخابرات استان سمنان گفت: با انجام عملیات حفاری، لوله‌گذاری، پرکاری و کابل‌کشی فیبرنوری، افزایش ظرفیت و ایجاد زیرساخت لازم و همچنین اجرای طرح‌های اختصاصی، امکان واگذاری به‌روزترین خدمات مخابراتی از جمله دیتای باند پهن با سرعت بالا در قالب سرویس‌های FTTH  و VDSL به مشاغل، کسب و کارها و منازل استان سمنان به سرعت در حال اجراست.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403073023117
  • خبرنگار :