شبکه استانی کنترل و نظارت جاده‌ای در یزد راه‌اندازی شد

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد از راه‌اندازی شبکه استانی کنترل و نظارت جاده‌ای به منظور پیگیری امور حمل‌ونقل، کنترل و نظارت ناوگان عمومی در حوزه حمل کالا و مسافر خبر داد.

«رضا حسین‌زاده» ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: شبکه استانی متشکل از رابطین حمل‌ و نقل شامل پرسنل ادارات راهداری شهرستان‌ها هستند که وظیفه پیگیری امور حمل‌ و نقل، کنترل ناوگان حمل‌ و نقل عمومی بار و مسافر و همچنین نظارت بر اجرای مقررات حوزه حمل‌ و نقل جاده‌ای را بر عهده دارند.

وی افزود: در همین راستا و به دنبال صدور ابلاغ رابطین حمل‌ و نقل شهرستان‌ها از سوی مدیر کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان، یک دوره بازآموزی مقررات حمل‌ و نقل جاده‌ای توسط اداره ایمنی و ترافیک با حضور «محمدرضا بشیری» معاون حمل‌ و نقل اداره کل، به منظور هماهنگی و نظم‌بخشی امور حمل‌ و نقل جاده‌ای و کنترل و نظارت مستمر بر ناوگان حمل‌ و نقل عمومی بار و مسافر برگزار شد.

حسین‌زاده اذعان کرد: در این دوره آموزشی یک روزه ضمن بازخوانی سریع آخرین مقررات حمل‌ و نقل، نحوه کنترل و نظارت جاده‌ای مانند اصول کنترل مهار بار، کنترل ایمنی ناوگان، نحوه کنترل تناژ و بهره‌برداری از باسکول‌های سیار، کنترل عملکرد مدیران فنی، نحوه کنترل مراکز معاینه فنی، نحوه بررسی تصادفات مهم و سایر موارد، همچنین نحوه مستندسازی اقدامات به رابطین حمل‌ و نقل شهرستان‌ها آموزش داده شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی راهداری یزد، رئیس اداره ایمنی و ترافیک استان با بیان این که دوره‌های آموزشی به صورت ماهیانه برگزار خواهد شد، ادامه داد: امید است با تشکیل شبکه استانی کنترل و نظارت جاده‌ای در شش‌ماهه دوم سال جاری شاهد انضباط بخشی بیشتر در حوزه حمل‌ونقل عمومی بار و مسافر و کنترل تناژ باشیم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403073023111
  • خبرنگار : 50214