واکنش ملی‌پوش پینگ‌پنگ به عملکرد دور از انتظار در قهرمانی آسیا

ملی‌پوش تنیس روی میز ایران نسبت به اینکه در قهرمانی آسیا نتوانست انتظارات را برآورده کند، واکنش نشان داد.

امیرحسین هدایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی اینکه در مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا نتوانست انتظارات را برآورده کند و عملکرد خوبی نداشت، بیان کرد: من قبل از قهرمانی آسیا یک ماه درگیر لیگ آمریکا بودم و البته نتایج خوبی هم به دست آوردم. مسابقات قهرمانی آسیا از ۷ اکتبر (۱۶ مهر) آغاز شد و من ششم اکتبر (۱۵ مهر) بعد از یک پرواز حدودا ۲۶ ساعته به قزاقستان محل برگزاری مسابقات رسیدم. اختلاف ساعت ۱۲ ساعته داشتیم و باعث شد تمرکز لازم را  نداشته باشم و خوابم تنظیم نشد.

 او ادامه داد: این مسئله مهمترین موضوعی بود که  تاثیر منفی را روی عملکردم گذاشت. در لیگ فرانسه رنکینگ ۷۰ جهان را شکست دادم و در لیگ آمریکا نیز بازیکنانی با رنکینگ ۶۰ و ۹۰ جهان را شکست داده بودم. شرایط خوبی داشتم و حتی در یکی از مسابقات ایالات آمریکا قهرمان شدم. دلیل اینکه در قهرمانی آسیا نتوانستم عملکرد خوبی داشته باشم، اختلاف ساعت بود. برای گرفتن بهترین نتیجه باید تمرکز داشت و خواب خوبی داشت اما من هیچ کدام را در این مسابقات نداشتم.

هدایی با اشاره به عملکرد خود در قهرمانی آسیا گفت: در بخش تیمی مقابل بازیکن ژاپن یک  بر هیچ جلو بودم و در گیم دوم هم ۱۰ بر ۹ پیش افتادم. شانس زیادی برای برد داشتم اما متاسفانه میسر نشد. قبل از بازی با قزاقستان هم مصدومیت کوچکی برای من پیش آمد و به کادرفنی گفتم بازی با قزاقستان را نمی‌توانم بازی کنم اما تشخیص بر این بود بازی کنم.

او همچنین گفت: در بخش انفرادی هم من و بنیامین فرجی کنار هم مسابقه داشتیم و بخاطر حساسیت آن بازی، سر وصدای زیادی در سالن بود و من خیلی تلاش کردم تمرکزم را جمع کنم اما نشد. گاهی اوقات پیش می‌آید که ورزشکار در تمام مسابقات نمی‌تواند بهترین عملکرد خود را داشته باشد. البته مسائل دیگری هم روی عملکردم تاثیر گذار بود که به دلیل وارد نشدن به حاشیه نمی‌خواهم به آنها بپردازم.

او افزود: زمان پیروزی هزاران نفر مدعی هستند اما روزی که ورزشکار نتیجه نمی‌گیرد، تنها است و هیچ کسی در این باخت سهیم نیست. البته این مسئله برای هر ورزشکاری رخ می‌دهد. نیما عالمیان بعد از المپیک این را تجربه کرد و نوشاد عالمیان سالی که دچار افت شد مورد انتقاد قرار گرفت. اکنون هم در قهرمانی آسیا برای من رخ داد اما من انگیزه خود را حفظ کرده‌ام. اهداف بزرگی دارم و با تلاش خودم و حمایت فدراسیون و کسانی که کنارم بودند، بهترین نتیجه را می‌گیرم.

ملی‌پوش تنیس روی میز ایران در پاسخ به این پرسش که برای جبران افت رنکینگ جهانی خود چه برنامه‌ای دارد؟ تصریح کرد: من در بازی‌های آسیایی جزو ۱۶ نفر قرار گرفتم و امتیاز خوبی به دست آوردم اما در قهرمانی آسیا این امتیاز پاک شد؛ از این رو در رنکینگ جهانی افت کردم.  بخشی از کار ارتقاء رنکینگ بر عهده من است و بخشی نیز برعهده فدراسیون و کادرفنی است که برنامه‌ریزی خوبی داشته باشند. من از لحاظ سنی و مقام شرایط خوبی دارم و پتانسیل ارتقاء رنکینگ دارم. نیاز دارم برنامه‌ریزی خوبی انجام شود و خودم هم در حال تلاش هستم تا تمرینات خوبی داشته باشم. به فدراسیون اعلام کرده بودم باید در چند مسابقه شرکت کنم چون امتیاز بازی‌های آسیایی پاک می‌شود اما مشکل بودجه داشتند. با این حال جلسه‌ای در حاشیه قهرمانی آسیا با فدراسیون داشتم و قول مساعد دادند که کمک کنند. از این رو هفته آینده در مسابقات ایتالیا شرکت می‌کنم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403073023044
  • خبرنگار : 71468