فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

کشف ۱۶۰۰کیلوگرم چوب و زغال قاچاق

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از کشف و ضبط ۱۶۰۰کیلوگرم چوب و زغال قاچاق در این استان خبر داد.

سرهنگ ابراهیم جانی نسب روز دوشنبه ۳۰ مهرماه ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران افزود: در ادامه طرح تشدید مقابله با تخریب و تعرض به منابع طبیعی، طی ۴۸ ساعت گذشته همکاران پر تلاشمان در شهرستان باشت دو دستگاه خودروی وانت(یکی از خودروها حامل ۵۰۰ کیلوگرم چوب اکالیپتوس و خودروی دیگر حامل ۳۰۰ کیلوگرم زغال قاچاق) را توقیف کردند.

وی اظهارکرد: همچنین در روستای«کله گان» بخش مرکزی شهرستان باشت نیز تعداد ۵ باب کوره زغال امحاء و همچنین مقدار ۸۰۰ کیلوگرم هیزم بلوط از متخلفی به هویت معلوم کشف شده و اقدامت قانونی آنها در حال انجام است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همکارانمان در شهرستان بویراحمد نیز به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از منابع طبیعی در حوزه چم خانی، دو هزار متر مربع عرصه را رفع تصرف کردند و تعداد ۳۰ اصله نهال گردو در عرصه مذکور قلع‌وقمع شد.

جانی نسب تصریح کرد: در منطقه گناوه لری شهرستان گچساران نیز حکم رفع تصرف اراضی ملی به مساحت ۵۸۰ مترمربع توسط همکاران‌مان اجرا شد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که در حفاظت از منابع طبیعی و انفال با هیچ‌کسی تعارف نداریم،  بیان کرد: هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، تصرف و تخریب اراضی ملی و آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403073023012
  • خبرنگار :