معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

ایجاد ردیف بهداشت و سلامت دانش‌آموزان در قانون بودجه/ فعالیت ۶۵۰۰ مراقب بهداشت

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال در قانون بودجه، ردیف بهداشت و سلامت دانش آموزان ایجاد شد گفت: سازمان برنامه و بودجه در این‌ موضوع کمک کرد، هرچند تا نیاز واقعی فاصله وجود دارد اما امیدواریم اتفاق خوبی که در قانون بودجه ۱۴۰۳ ایجاد شده در ۱۴۰۴ هم ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، صادق ستاری فرد در افتتاحیه سلسله برنامه‌های آموزشی ارتقای سلامت با بیان اینکه حدود یکسال است تفاهم نامه‌ای با سازمان نظام پزشکی امضاء شده است گفت: یکی از محورها مسئله سواد سلامت و ارتقای سواد سلامت برای جامعه مراقبین سلامت، معلمان و خانواده‌ها و دانش آموزان است. در مجموعه آموزش و پرورش به لحاظ اسنادی هم در سیاست‌های کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش و هم سند تحول بنیادین، مسئله سلامت به عنوان یک موضوع زیربنایی و جدی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در برنامه درسی ملی یکی از حوزه‌های یادگیری ۱۱ گانه، حوزه یادگیری سلامت و تربیت بدنی است افزود: سلامت مقدمه تعلیم و تربیت است و اعتقاد داریم هرکس یک نفر را به زندگی برگرداند گویی همه افراد را به زندگی برگردانده است.

ستاری فرد با بیان اینکه در سه حوزه نیروی انسانی، فضا و زیرساخت و برنامه اتفاقات خوبی افتاده است ادامه داد: در حوزه نیروی انسانی از سال ۱۳۷۳ وزارت بهداشت مکلف بود نیروی انسانی مراقبین بهداشت و سلامت آموزش و پرورش را تربیت کند
این اتفاق محقق نشد تا در دوره شهید رییسی و امسال برای سومین سال مراقبین بهداشت و سلامت در ۱۷ دانشگاه علوم پزشکی مشغول تحصیلند و این شغل ایجاد شد.

وی با بیان اینکه در ابتدای دولت مسأله فعالیت و ساماندهی مراقبین بهداشت در هیئت وزیران با هدف کیفیت خدمات رسانی مراقبین بهداشت به جامعه دانش آموزان تصویب شد گفت: ‌نرخ یک مراقب بهداشت و سلامت به ۷۵۰ دانش آموز به یک به ۴۸۰ اصلاح و ابلاغ شد که هدف آن کیفیت بخشی بود، پوشش کمی نبود.

ستاری فرد با بیان اینکه بیش از ۶۵۰۰ مراقب بهداشت مشغول خدمات رسانی به دانش آموزان هستند افزود: این افراد مشمول قانون آموزش مداوم به جامعه پزشکی شدند که این قانون در وزارت بهداشت وجود دارد و امسال از این ظرفیت استفاده شد، تعامل با سایر دستگاه ها در مسئله سواد سلامت دانش آموزان (انتقال مفاهیم دانش، نهادینه کردن این دانش، تبدیل نگرش و کنترل رفتار) انجام شد.

 وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی بسیار مورد تاکیدند تا رفتار دانش‌آموز هدف گذاری شود عنوان کرد: در حوزه زیرساخت توجه به بهداشت محیط مدارس و اتاق بهداشت مدارس شتاب گرفته است. در حیث مباحث مالی امسال ردیف بهداشت ایجاد و احیا شد. در قانون بودجه ردیف بهداشت و سلامت دانش آموز داریم، سازمان برنامه و بودجه در این موضوع کمک کرد هرچند تا نیاز واقعی فاصله وجود دارد امیدواریم اتفاق خوبی که در قانون بودجه ۱۴۰۳ ایجاد شده در ۱۴۰۴ هم ایجاد شود.

ستاری فرد با بیان اینکه در برنامه هفتم هم مسئله شیر دانش آموزی اجرا شد گفت: امیدواریم امسال با همکاری دستگاه ها به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه در حوزه برنامه، توجه به برنامه درسی ملی مورد اهمیت قرار گرفته ادامه داد: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کارهای خوبی انجام داده، در حوزه ارزشیابی، کتاب‌های حوزه سلامت امسال به آزمون‌های نهایی اضافه شد و در بازنگری تولید محتوا و بسته‌های یادگیری و بازنگری کتب درسی مسئله سلامت و سواد سلامت دانش آموزان مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403073022988
  • خبرنگار : 71955

برچسب‌ها