نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی:

شهدای ورزشکار از افتخارات نظام هستند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: از افتخارات نظام این است که جامعه ورزش کشور شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرده است. 

حجت الاسلام سید مهدی قریشی ۳۰ مهرماه در اجلاسیه شهید شاخص کشور، شهید سعید شبان که در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار شد، افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران از همه اقشار و گروه‌ها در مسیر پیروزی انقلاب و دفاع از کیان کشور شهدای زیادی تقدیم شده است. 

وی با بیان اینکه در دین اسلام مقام شهادت مقامی است که همه بزرگان دین آرزوی رسیدن به این جایگاه را داشتند، گفت: مقام شهادت مقام رفیعی است و تاکنون روحیه شهادت‌طلبی در کشور حفظ شده است. 

امام جمعه ارومیه اظهارکرد: شهدای ورزشکار از شاخصه برتری برخوردارند، چرا که علاوه بر ورزش به مقام شهادت نیز رسیدند. 

سرهنگ مهدی رضوی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه نیز در این مراسم افزود: ستادهای دومین کنگره ملی دوازده هزار شهید آذربایجان غربی فعال است و کنگره مذکور نیز سال آینده برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: برگزاری اجلاسیه‌های مختلفی قبل از اجرای دومین کنگره ملی، برنامه‌ریزی شده که اجلاسیه شهدای جامعه ورزش، نمونه‌ای از آنهاست. 

سرهنگ رضوی، با تاکید بر زنده نگهداشتن یاد شهدا افزود: لازم است محل کار و زندگی را با نام و تمثال شهدا مزین کرده و در امورات خود روحیه جهادی را عملیاتی کنیم. 

سجاد بیرامی، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی نیز با بیان اینکه امسال شهید شاخص ورزش کشور (شهید سعید شبان) از ارومیه انتخاب شده است، گفت: بر خود می‌بالیم که شهید شاخص جامعه ورزش کشور از آذربایجان غربی انتخاب شده است. 

وی با اشاره به میزبانی استان از رویدادهای مختلف ورزشی افزود: بی سابقه‌ترین دوره رشد در ورزش استان را شاهد بودیم. 

بیرامی با بیان اینکه همه برنامه‌های ورزش استان دارای پیوست فرهنگی بوده، افزود: توجه به مباحث دینی و مذهبی در برنامه‌های ورزش استان همواره مورد توجه است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403073022975
  • خبرنگار : 50136