اسماعیلی: جزایر سه‌گانه جزء لاینفک ایران محسوب می‌شود

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: با رجوع به تاریخ مشاهده می‌کنیم که جزایر سه گانه از قدیم‌الایام متعلق به ایران بوده و جزء لاینفک محدوده سرزمینی ما محسوب می‌شود.

مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برخی ادعاها درباره جزایر سه گانه ایرانی، بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، علیه ایران اسلامی که داعیه‌دار حکومت اسلامی بوده است، شیطنت‌ها و توطئه‌های زیادی شکل گرفته است. یکی از توطئه‌هایی که این روزها از سوی اتحادیه اروپا منتشر شده است و همراهی برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس که حق همسایگی را رعایت نمی‌کنند را هم به دنبال دارد، ادعای جدایی جزایر سه گانه از ایران اسلامی بوده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ضمن اینکه بابت چنین جهت گیری‌هایی اظهار تاسف می‌کنیم، از بی‌سوادی و بی اطلاعی مدعیان این موضوع نیز تعجب می‌کنیم چرا که اگر به تاریخ رجوع کنیم، به عنوان یک استناد مهم علمی و فرهنگی مشاهده می‌کنیم که این جزایر از قدیم الایام متعلق به ایران بوده و جزء لاینفک محدوده سرزمینی ما محسوب می‌شود.

اسماعیلی تاکید کرد:‌ در زمانی که جبهه مقاومت و جبهه اسلامی درگیر مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیست بین الملل است، طرح چنین صحبت‌هایی طبیعتاً به تشویش اذهان عمومی کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: چنین حرف‌ها و جهت گیری هایی به جز یاوه گویی چیز دیگری نیست و امیدواریم کشورهای مسلمان منطقه بیدار شوند و در جبهه مسلمانی قرار بگیرند تا طمعی که کشورهای اروپایی برای تسلط بر منطقه خاورمیانه دارند، در نطفه خفه شود.

نشست مشترک سران شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه  ۲۵ مهر در بروکسل برگزار شد؛ در انتهای بیانیه پایانی این نشست با طرح ادعاهایی واهی علیه تمامیت ارضی ایران، آمده است: « ما از ایران می‌خواهیم به اشغال سه جزیره امارات عربی متحده، تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی، که نقض حاکمیت امارات متحده عربی و اصول منشور سازمان ملل متحد است، پایان دهد.»

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403073022961
  • خبرنگار : 71938