بهره‌مندی ۷۰ مدرسه کم برخوردار شهرستان آمل از تجهیزات ورزشی

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل از توزیع تجهیزات ورزشی از سوی این اداره در بین ۷۰ مدرسه کم برخوردار شهری و روستایی این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام محمدعلی ابراهیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: تجهیزات ورزشی توزیع شده در این مرحله شامل تجهیزات تنیس روی میز، فوتبال دستی، توپ و راکت وتور والیبال وفوتبال بوده که از محل درآمدهای کسب شده در اجاره سالن‌های ورزشی اداره آموزش و پرورش و سایر منابع تهیه و در مدارس کم برخوردار شهری و روستایی آمل توزیع شد.

وی افزود: دریک سال گذشته همچنین ۵ زمین چمن مصنوعی با مشارکت خیران و کمک‌های مردمی در مدرسه‌های این شهر بهره‌برداری شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش آمل تصریح کرد: امیدواریم با توزیع این تجهیزات ورزشی، دانش‌آموزان مدارس کم‌برخوردار و حاشیه‌ای نیز بتوانند به امر ورزش بپردازند چرا که ورزش در سلامتی دانش‌آموزان و ارتقاء روحیه آن‌ها و در روند تحصیل دانش‌آموزان تاثیرگذار است.

حجت الاسلام ابراهیم زاده ادامه داد: توسعه و تجهیز مدارس به امکانات وتجهیزات ورزشی در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش انجام می‌شود و با این رویکرد از شروع سال تحصیلی امسال نیز در چندین مدرسه شهری و روستایی آمل نیز تجهیزات و وسایل ورزشی متناسب با فضای موجود مدارس توزیع شد.

وی ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال تحصیلی جاری، در چند مرحله دیگر نیز با تامین منابع درآمدی سالن‌های ورزشی اداره آموزش وپرورش، وسایل ورزشی در مدارس شهری وروستایی آمل تامین وتوزیع شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش آمل خاطرنشان کرد: در نظام‌های مترقی تعلیم و تربیت جهان، تربیت بدنی رکن اصلی در تعلیم و تربیت محسوب می‌شود که با خود توانمندی و نقش آفرینی را به همراه دارد.

حجت الاسلام ابراهیم زاده با اشاره به این که آموزش و پرورش اهمیت ویژه‌ای برای تربیت بدنی قائل است اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، خدمات بسیاری به حوزه تربیت بدنی ارائه شده به گونه‌ای که چندین سالن سرپوشیده ورزشی در آموزش و پرورش ساخته شده و به پرورش نیروهای تخصصی تربیت بدنی مشغول هستند.

در شهرستان حدود ۴۲۰ هزار نفری آمل بیش از ۶۵ هزار دانش آموز در حدود ۵۰۰ مدرسه شهری و روستایی این شهرستان در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403073022959
  • خبرنگار : 50616