صالحی خبر داد

آموزش ۲۸۰ هزار دانشجو در مرکز هدایت شغلی

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: ۲۸۰ هزار دانشجو در سال ۱۴۰۲ در مراکز هدایت شغلی آموزش دیده‌اند و قطعا می‌توانیم در برگزاری دوره‌ها از ظرفیت دانشگاه‌های علمی کاربردی و ملی مهارت  استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم در دومین همایش ملی مهارت افزایی و صلاحیت حرفه‌ای در آموزش عالی  اظهار کرد: امروزه مسئله اشتغال در کشور ما بسیار مهم است و اگر برنامه ریزی کارآمد و عمل جدی دنبال این عنوان باشد، مشکلات به تدریج کاهش می یابد.

وی گفت: در ۳ سال گذشته، ۷۵ مرکز هدایت شغلی در دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور ایجاد کرده ایم و حمایت های مالی مناسبی از آنها داشته ایم.

صالحی با بیان اینکه ۲۸۰ هزار دانشجو در سال ۱۴۰۲ در مراکز هدایت شغلی آموزش دیده اند، تاکید کرد: قطعا می توانیم در برگزاری دوره ها از ظرفیت دانشگاه های علمی کاربردی و ملی مهارت  استفاده کنیم.  

دبیر شورای عالی وزارت علوم  اضافه کرد: دوستان بحث کاربینی و کاورزی را مدیریت می کنند، سامانه کارآمد همرسانی بازدید دانشجویان فنی و مهندسی از صنعت را انجام می دهد.

صالحی درباره تصویب شیوه نامه اجرایی مشوق های خدمتی مهارت آموزی گفت: این شیوه نامه اسفند ۱۴۰۲ ابلاغ شده است، افرادی که حین تحصیل دوره های مهارت افزایی را بگذرانند، می توانند از مشوق هایی که برای آنها در ستاد کل نیروهای مسلح از کسر خدمت تا تعیین محل خدمت در نظر گرفته شده است، استفاده کنند. 

معاون پژوهشی وزارت علوم افزود: نهادهای سیاستگذار در زمینه آموزش های مهارتی وزارت علوم، وزارت فرهنگ، وزارت تعاون، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، نهاد ریاست جمهوری، آموزش و پرورش و وزارت صمت هستند و باید در راستای ایجاد وفاق بین آنها حرکت کنیم.

صالحی گفت: مدرک دکتری در دنیا برای جذب اشتغال دیگر مهم نیست، بلکه صلاحیت حرفه ای امری مهم تلقی می شود. هنوز صلاحیت حرفه ای در ایران معیار اصلی اشتغال قرار نگرفته است و مدرک در این زمینه بسیار مهم است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403073022955
  • خبرنگار : 71974