هوای نسبتا سرد پاییزی تا پایان هفته میهمان همدان است

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با اشاره به کاهش محسوس دمای صبحگاهی این استان، گفت: هوای نسبتا سرد پاییزی کماکان تا پایان هفته در استان حاکم خواهد بود.

روح الله زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: برای صبح فردا کاهش محسوس دمای صبحگاهی را خواهیم داشت به‌طوری‌که در نیمه شمالی استان سه تا چهار درجه سانتیگراد کاهش دما را می‌توان شاهد بود.

وی افزود: امروز علاوه بر افزایش سرعت باد طی ساعاتی از اواسط روز در  ارتفاعات، رشد ابر را خواهیم داشت به‌طوری‌که چه بسا این رشد ابر منجر به بارش‌هایی به شکل پراکنده باشد.

زاهدی با بیان اینکه برای روز چهارشنبه هم پوشش ابر و گسترش ابر در استان بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: در این روز در پاره‌ای از نقاط سطح استان می‌توان بارش خفیف رگباری را به شکل نقطه‌ای انتظار داشت.

وی با بیان اینکه از روز شنبه موج دیگری از این هوا غرب و جنوب غرب  وارد استان شده و عمدتا نیمه جنوب استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته کمینه و بیشینه ایستگاه فرودگاه همدان بین هفت و ۲۱ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

زاهدی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته رزن و فامنین با صفر درجه سانتیگراد خنک‌ترین و نهاوند و قهاوند با  ۲۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه‌های استان گزارش  شده‌اند، افزود: روز گذشته هم شاهد باد شدید در نقاط  مختلف استان بودیم به‌طوری‌که سرعت باد در بهار به ۶۰  کیلومتر بر ساعت هم رسید.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403073022934
  • خبرنگار : 50037