رئیس شورای هماهنگی سازمان‌های نظام پزشکی لرستان:

آرایشگرها حق دخالت در حوزه پزشکی ندارند

رئیس شورای هماهنگی سازمان‌های نظام پزشکی لرستان تاکید کرد: آرایشگرها حق دخالت در حوزه پزشکی را ندارند.

دکتر علاءالدین شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه سازمان نظام‌ پزشکی به‌عنوان بزرگترین نهاد غیردولتی که تاسیس آن براساس مصوبه مجلس بوده است، وظایف زیادی دارد، اظهار کرد: حفظ حقوق بیماران و همکاران پزشک و در مجموع، جامعه پزشکی و تلاش برای ارتقای سطح خدمات پزشکی و رسیدگی به مشکلاتی که در روابط بین بیماران و درمانگران پیش می‌آید، از جمله وظایف سازمان نظام پزشکی است.

وی بیان کرد: در بررسی پرونده‌ها در هیئت‌های انتظامی سازمان نظام پزشکی به‌تازگی موارد شکایت از مراجعه‌کنندگان به مراکز و افراد غیرمجاز بخصوص در حوزه زیبایی و دندانپزشکی افزایش یافته که سلامت جامعه را به خطر انداخته است.

رئیس شورای هماهنگی سازمان‌های نظام پزشکی لرستان گفت: تعدادی از صنف آرایشگران با دخالت غیرمجاز، اقداماتی را با خطرات بالا در حوزه زیبایی انجام می‌دهند که در این موارد شکایت‌های زیادی به این سازمان ارجاع شده که پس از بررسی‌های کارشناسی و اعلام نظر درباره قصور و تخلف در اختیار مقامات قضایی قرار گرفته‌ است.

شیخی تاکید کرد: شهروندان درباره مسائل مربوط به حوزه زیبایی و پوست به پزشکان و مراکز دارای صلاحیت مراجعه کنند. مردم نسبت به تبلیغات فضای مجازی حساس باشند و در این زمینه فریب نخورند و حتماً در مطب پزشکان به داشتن پروانه طبابت توجه کنند.

او افزود: صدا و سیما و رسانه‌ها با اعلام زیرنویس درباره مراجعه به افراد غیرمجاز، هشدارهای لازم را اعلام کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403073022924
  • خبرنگار : 50177