برگزاری دوره بازآموزی و توان‌افزایی هلال‌احمر بوشهر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: دوره بازآموزی و توان‌افزایی ویژه 350 نجاتگر پایگاه‌های امداد و نجات این استان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، احسان ایزدپناه روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با توجه به اهمیت آمادگی و سرعت پاسخگویی در حوادث و بحران‌ها دوره‌های بازآموزی و توان‌افزایی سالانه در چندین نوبت در سطح استان برگزار می‌شود.

 وی گفت: در این دوره‌های نجاتگران با اصول مکالمه و ارتباطات رادیویی، اقدامات پیش بیمارستانی، اصول جستجو و نجات در جاده و حوادث بین شهری، جستجو و نجات در کوهستان و با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و همجواری با خلیج‌فارس جستجو و نجات در دریا و ساحل آشنا شده نسبت به بروزترین اطلاعات حوزه‌های تخصص خود به آموزش و تمرین می‌پردازند.

وی یادآور شد: گسترش سطح دانش و آمادگی علمی و عملی نجاتگران در نتیجه بخش بودن عملیات و فرایند جستجو و نجات نقش موثری دارد لذا همکاران ما در معاونت امداد و نجات و همچنین معاونت آموزش و پژوهش فصلنامه‌های آموزشی تهیه کرده که بصورت مدون و برنامه‌ریزی شده برگزار می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: 17 پایگاه در سطح استان شامل پایگاه‌های جاده‌ای، پایگاه‌های امداد و نجات دریایی و پایگاه امداد و نجات کوهستان در مدت زمان 45 روز در این فرایند آموزشی مشارکت داشتند.

ایزدپناه خاطرنشان کرد: فاز دوم این آموزش‌ها ویژه تیم‌های توانا (بانوان) است که با توجه به تیم‌های تخصصی خود در این دوره‌ها شرکت می‌کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1403073022862
  • خبرنگار : 50963