«IBM» از هوش مصنوعی مخصوص کسب‌ و کارها رونمایی کرد

شرکت آی‌بی‌ام آخرین نسخه از مدل‌های هوش مصنوعی خود را برای کسب‌وکارها در روز دوشنبه منتشر کرد تا از رشد شرکت‌هایی که فناوری هوش مصنوعی مولد را اتخاذ می‌کنند، سود ببرد.

به گزارش ایسنا، مدل‌های «گرانیت ۳.۰» مانند سایر نسخه‌های مدل‌های هوش مصنوعی خانواده گرانیت آی‌بی‌ام(IBM)، منبع باز ساخته می‌شوند. این رویکرد با رقبایی مانند مایکروسافت (MSFT.O) متفاوت است و برگه جدیدی را باز می‌کند که از مشتریان برای دسترسی به مدل‌های آنها هزینه دریافت می‌کند.

به نقل از رویترز، آی‌بی‌ام‌ به نوبه خود، یک ابزار پولی به نام Watsonx ارائه می‌دهد که به اجرای مدل‌ها در داخل مراکز داده پس از شخصی‌سازی کمک می‌کند.

برخی از انواع مدل‌های جدید گرانیت از دوشنبه برای استفاده تجاری در پلتفرم Watsonx  در دسترس هستند. مجموعه‌ای از این مدل‌ها نیز در انویدیا(Nvidia) در دسترس خواهند بود، برگه‌های جدیدی از ابزارهای نرم‌افزاری را باز می‌کنند که کسب‌وکارها را قادر می‌سازد مدل‌های هوش مصنوعی را ترکیب کنند.

داریو گیل(Dario Gil)، مدیر تحقیقات آی‌بی‌ام‌ می‌گوید که مدل‌های جدید گرانیت با استفاده از واحدهای پردازشگر گرافیکی H100 انویدیا که رهبر تراشه‌های هوش مصنوعی است، آموزش داده شده‌اند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: هوش مصنوعی
  • کد خبر: 1403073022854
  • خبرنگار : 71654