ارسال ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی برای دانش‌آموزان عشایر فارس

طی مراسمی بخشی از تجهیزات آموزشی و پرورشی مورد نیاز دانش‌آموزان عشایر استان فارس به ارزش ۲۰ میلیارد تومان به مناطق عشایر استان ارسال شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، ۳۰ مهرماه در حاشیه این مراسم گفت: در راستای تحقق عدالت آموزشی یک گام عملی خوب برداشته شد و نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و پرورشی برای دانش‌آموزان عشایر ارسال می‌شود.

فرشید قاسمی با بیان اینکه تجهیزات مذکور از نوشت‌افزار و وسایل ورزشی تا تجهیزات گرمایشی و سرمایشی را در بر می‌گیرد، افزود: مجموعه این تلاش‌ها و امکاناتی که در نظر گرفته شده در نهایت عدالت آموزشی را محقق می‌کند و این برای ما دارای ارزش بسیاری است تا دانش‌آموزان مستعد استعدادهای خود را نشان دهند.

وی اظهار کرد: امسال هم در کنکور و هم در امتحانات نهایی دانش‌آموزان عشایر خوش درخشیدند و این مساله نشان از این دارد که اگر امکانات برایشان فراهم شود، می‌توانند به خوبی پیشرفت کنند و ما نیز از تمام توان خود در این راستا بهره خواهیم برد.

قاسمی تصریح کرد: با هم‌افزایی، وحدت و انسجام می‌توان پیشرفت را در آموزش و پرورش دوچندان کرد که امروز نیز شاهد این همدلی و مودت بودیم.

مدیر آموزش و پرورش عشایر استان فارس نیز هم در این مراسم گفت: امروز به فضل الهی مراسم ارسال تجهیزات کلاسی و خوابگاهی به ارزش ۲۰ میلیارد تومان از محل منابع آموزش و پرورش، توازن نفت و گاز، توسعه و تجهیز مدارس خیرین، دفتر آموزش و پرورش عشایر و... را جهت مدارس عشایری شاهد بودیم که یک اتفاق مبارک در این راستا بود.

میثم رضازاده چگینی افزود: این تجهیزات به مدارس عشایری سراسر استان و استان‌های همجوار ارسال می‌شود که شامل تجهیزات آموزشی، چادر، وسایل گرمایشی و سرمایشی، کتاب کمک درسی، البسه، کیف، کفش و... است.

وی این مراسم را در راستای تحقق عدالت آموزشی، به عنوان حداقل تلاش معرفی کرد و افزود: این تلاش‌ها موجب شده است تا در همه آزمون‌ها و امورات پرورشی و آموزشی هم برای دانش‌آموزان و هم برای همکاران و معلمان انگیزه‌های خوبی به وجود آید چراکه عدالت آموزشی را باید در عمل ثابت کرد.

رضازاده چگینی بیان کرد: برخی تجهیراتی که امسال خریداری شده از قبل نیازسنجی شده است و متناسب با ذائقه دانش‌آموزان، خریدها صورت گرفته است که تاثیرگذاری بهتری داشته باشد مخصوصا در تجهیزات ورزشی که اکثر مدارس از آن برخوردار خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت دانش‌آموزان عشایری  در امتحانات و آزمون‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در امتحانات نهایی سال گذشته دانش‌آموزان عشایری ۱۲ پله رشد داشتند که بسیار قابل توجه بود که هم به لحاظ کیفیت رشته‌ها و هم کیفیت دانشگاه‌ها، رشد خوبی را شاهد بودیم.

رضازاده چگینی همچنین اظهار کرد: امسال قبولی‌های بسیاری نیز در رشته‌های مختلف کنکور و در دانشگاه‌های تراز اول کشور داشتیم و موفقیت دانش‌آموزان ما بسیار خاص بود.

وی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلم جاوید نام عشایر، محمد بهمن بیگی نیز گفت: اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی توجه ویژه‌ای به جامعه عشایری می‌شود، موجب خوشحالی و خرسندی است و امیدواریم مجموعه این تلاش‌ها ضمن اینکه عدالت آموزشی را محقق می‌کند، موجبات پیشرفت و توسعه روزافزون ایران اسلامی را فراهم کند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403073022827
  • خبرنگار :