یک مشاور مدرسه:

خانواده‌ها آسیب‌های استفاده نادرست از تلفن‌همراه را برای دانش‌آموزان توضیح دهند

یک مشاور مدرسه از خانواده‌ها خواست مضرات و آسیب‌های ناشی از استفاده نادرست از تلفن‌همراه را برای دانش‌آموزان توضیح دهند.

شیرین امامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه باید شیوه استفاده درست از تلفن‌همراه را به دانش‌آموزان یاد بدهیم، گفت: اگر نحوه استفاده درست از تلفن‌همراه را به دانش‌آموزان یاد بدهیم، دیگر لازم نیست نگران آثار سوء استفاده زیاد و نادرست آنها از این وسیله ارتباطی باشیم.

وی افزود: در دنیای امروز که عصر دیجیتال است، به طور کامل نمی‌توانیم فرصت استفاده از دنیای دیجیتال را از دانش‌آموزان بگیریم، لذا باید نحوه استفاده صحیح از تلفن همراه و فضای مجازی را به آنها آموزش بدهیم.

امامی با بیان اینکه محدود کردن دانش‌آموزان در هیچ زمینه‌ای توصیه نمی‌شود، گفت: با محدودیت قائل شدن برای استفاده از تلفن همراه برای دانش‌آموزان عملا نمی‌توان به اهداف تربیتی مورد نظر دست پیدا کرد، چون در این صورت حس کنجکاوی او برای استفاده از تلفن‌همراه برانگیخته می‌شود که این موضوع می‌تواند او را به سمت استفاده از محتواهای نامناسب ببرد.

وی در ادامه از خانواده‌ها خواست در مورد نحوه استفاده صحیح از تلفن‌همراه شفاف با دانش‌آموزان صحبت کنند و آنها را قانع کنند تا فقط در ساعات بیکاری اوقات خود را به استفاده از تلفن همراه اختصاص دهند.

امامی تاکید کرد: خانواده‌ها می‌توانند با زبان ساده و یا با استفاده از فیلم و عکس مضرات استفاده زیاد از تلفن‌همراه را برای دانش‌آموزان شرح دهند و از این طریق نحوه استفاده درست از تلفن همراه را به آنها یاد بدهند.

این مشاور مدرسه با بیان اینکه حدمجاز استفاده از تلفن‌همراه برای دانش‌آموزان با توجه به شرایط سنی، فرهنگی، اجتماعی و... آنها متفاوت است، گفت: دانش‌آموزان در سنین پایین‌تر به خصوص در دوره ابتدایی بخاطر قرار داشتن در سنین رشد و مرحله شکل‌گیری استخوان‌ها محدودیت‌های بیشتری در استفاده از تلفن‌همراه دارند و استفاده زیاد از این وسیله ارتباطی می‌تواند در رشد استخوان‌های آنها اختلال ایجاد کرده و منجر به بروز ناهنجاری‌های قامتی در آنها شود، لذا خانواده‌ها باید واضح در مورد مضرات استفاده زیاد از تلفن‌همراه با این دانش آموزان صحبت کرده و آنها را قانع کنند استفاده از این وسیله ارتباطی را محدود کنند.

وی با بیان اینکه در دانش‌آموزان متوسطه اول و به خصوص متوسطه دوم استفاده از فضای مجازی می‌تواند به عنوان یک منبع برای بهبود آگاهی و یادگیری دانش‌آموزان مطرح باشد، گفت: با توجه به نیاز این دانش‌آموزان به حضور در کلاس‌های آنلاین و یا استفاده از محتواهای آموزشی مثل کتاب‌های الکترونیکی، فیلم‌های آموزشی، پادکست‌ها و ... می‌توان محدودیت‌های کمتری برای استفاده از تلفن همراه برای آنها در نظر گرفت.

 انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403073022821
  • خبرنگار : 50180