مدیرکل بیمه سلامت استان:

۶۳ درصد جمعیت آذربایجان‌غربی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: ۲ میلیون و ۱۳۱ هزار و ۹۰۶ نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که بالغ بر ۶۳ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند. 

فریده جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: بیمه‌شدگان صندوق روستایی ۵۱۰ هزار نفر از افراد مربوط به دهک‌های یک تا ۵ و صندوق سلامت ایرانیان_همگانی نیز یک میلیون و ۷۴۸ هزار و ۹۳ نفر معادل ۸۲ درصد جمعیت بیمه‌شدگان از خدمات بیمه‌ای سلامت بهره‌مند هستند. 

وی با اشاره به اینکه ۲۰۳۲ مرکز تشخیصی درمانی با بیمه سلامت قرارداد همکاری دارند، گفت: طی سال جاری، بیش از ۲ میلیون و ۸۹۴ هزار بار مراجعه بیمه‌شدگان در سامانه‌های الکترونیکی بیمه سلامت ثبت شده و مبلغ ۱۲۳۰ میلیارد تومان هزینه پرداخت شده است. 

جعفری با اشاره به اهم اقدامات بیمه سلامت استان افزود: رایگان شدن حق بیمه دهک درآمدی یک تا ۵ جامعه و اعمال تخفیفات در پرداخت حق بیمه دهک‌های ۶ تا ۹، پوشش بیمه ساکنان محلات کم برخوردار به صورت رایگان، تداوم و توسعه پوشش بیمه اتباع خارجی، اجرا و استقرار طرح نسخه نویسی الکترونیک، اجرای طرح دارویار و افزایش پوشش تعهدات بیمه‌ای اقلام دارویی، اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع بخشی از خدمات و اقدامات بیمه سلامت است. 

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403073022764
  • خبرنگار : 50136