معاون اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان:

مرکز مانیتورینگ هوای خوزستان راه‌اندازی می‌شود

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان از برنامه‌ریزی برای ایجاد مرکز مانیتورینگ هوای استان خبر داد.

فرهاد قلی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از کارهای زیربنایی که در خوزستان آغاز شده، تشکیل کمیته فضای سبز ذیل قانون هوای پاک است؛ قانون هوای پاک تکالیفی برای توسعه فضای سبز تعیین کرده است و بنا بر آن سرانه فضای سبز در شهرها باید به ۱۵ مترمربع برسد. همچنین هر صنعت باید ۱۰ تا ۲۵ درصد محدوده خود را به فضای سبز و درختکاری اختصاص دهد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در حال حاضر ۲۵ صنعت بزرگ استان خوزستان، حتی ۱۰ درصد حداقلی فضای سبز را هم در محدوده‌شان ندارند و برای آن‌ها اخطاریه صادر کرده‌ایم. متاسفانه به ویژه شرکت‌های بزرگ نفتی خوزستان هنوز این میزان فضای سبز را ندارند.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در راستای هماهنگی بیشتر، کمیته فنی فضای سبز تشکیل و از همه واحدهای صنعتی بازدید شده است. ایجاد کمربند سبز شهرها و همچنین ایجاد فضای سبز در حاشیه جاده‌ها برای سبزینگی بیشتر، دو اولویت فضای سبز استان خوزستان است.

قلی‌نژاد عنوان کرد: صنایع خوزستان باید همکاری کنند تا در نیمه دوم امسال که فصل کاشت است، اجرای دو سه پروژه بزرگ در این زمینه آغاز شود.

وی با اشاره به اقدامات در حال انجام در حوزه توسعه فضای سبز تصریح کرد: از محل عوارض آلایندگی، مرکز مانیتورینگ هوای خوزستان در اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان ایجاد خواهد شد تا هوای استان در این مرکز رصد شود.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: همچنین طرح جامع کاهش آلودگی هوای اهواز بازنگری می‌شود و این طرح، به دیگر شهرهای بزرگ آلوده خوزستان مانند ماهشهر و آبادان هم گسترش داده می‌شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403073022749
  • خبرنگار : 50225