/یادداشت/

استاندار جدید کرمان؛ بومی یا غیربومی مسئله این است 

معرفی استاندار جدید به یکی از داغ‌ترین بحث‌های این روزهای کرمان تبدیل شده، مثل همه استان‌هایی که در دولت چهاردهم هنوز استاندار جدیدی را به‌خود ندیده‌اند. اما بحث بومی یا غیربومی بودن استاندار کرمان هم حسابی داغ است.

در حالی با روی کار آمدن دولت چهاردهم مانند همه دولت‌های پیش از این، بحث معرفی استانداران جدید داغ شده که به‌ نظر می‌رسد دولت مسعود پزشکیان هنوز برای انتخاب استاندار جدید کرمان به نتیجه‌ای نرسیده است.

در کرمان اما طی ماه‌های اخیر گزینه‌های بسیاری مطرح شده‌اند که بعضی از آنها توسط احزاب و گروه‌های سیاسی به صورت مستقیم مورد تایید قرار گرفته‌اند و بعضی دیگر هم مانند لیست مجمع نمایندگان فقط بر اساس شنیده‌ها مطرح شده، هرچند این لیست‌ها پس از انتشار تکذیب هم نشدند.

در این میان گزینه‌های بومی و غیربومی از افراد سرشناس گرفته تا افرادی کمتر شناخته شده، اعلام شد و حتی موضوع ابقای فداکار استاندار فعلی کرمان هم مطرح بود.

هرچند اسامی گزینه‌های استانداری کرمان با نزدیک شدن به انتخاب استاندار جدید کمتر و کمتر می‌شود، اما هنوز هم از گوشه و کنار نام‌های جدیدی در کنار گزینه‌های باقی‌مانده مطرح است.

اما این روزها دو نام بیش از دیگران در محافل عمومی و خصوصی مطرح است، 

نخستین فرد، بومی استان و گزینه باقی‌مانده از لیستی‌ است که منتسب به لیست مجمع نمایندگان استان کرمان بود و فرد غیربومی هم، گزینه حامیان پزشکیان در استان.

گزینه بومی هرچند در لیست منتسب به مجمع نمایندگان استان بود، اما با توجه به راه‌اندازی کمپینی برای استاندار شدن وی در فضای مجازی به‌نظرمی‌رسد، توانسته دل فعالان اقتصادی کرمان با گرایش‌های مختلف را هم به‌دست آورد.

گزینه غیربومی هم مدیری جوان و دارای سوابق مدیریتی گوناگون است، او چند هفته‌ایست به‌عنوان یکی از محتمل‌ترین گزینه‌های استانداری کرمان مطرح شده است.  

این در حالیست که در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد حضور استانداران بومی و غیربومی در استان کرمان بوده‌ایم و کارنامه کاری آنها نشان می‌دهد، هرچند بعضی از مدیران غیربومی هم توانسته‌اند عملکرد به‌نسبت موفقی از خود به‌جای بگذارند، اما در این شکی نیست که کارنامه استانداران بومی همچنان با فاصله زیادی به استانداران غیربومی پهلو می‌زند.

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403073022748
  • خبرنگار : 50187