افتتاح فاز نخست پیست سوارکاری خراسان شمالی تا پایان هفته جاری

مدیر دفتر فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی از افتتاح فاز نخست پیست سوارکاری استان تا پایان هفته جاری خبر داد.

مهدی عزیزی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: پیست اسب دوانی در قالب دو فاز در شهرستان بجنورد در دستور کار قرار گرفت که فاز نخست آن در چهارم آبان ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: فاز اول این پروژه شامل تسطیح زمین و رینگ، جدول و گاردریل گذاری بوده است.

عزیزی افزود: برای آماده سازی فاز اول این پروژه تاکنون ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است و با افتتاح آن می‌توان مسابقات سوارکاری را در این محل برگزار کرد.

وی ادامه داد: فاز دوم این پروژه نیز شامل جایگاه‌های تماشاچی و ویژه، ساختمان اداری و تست گیری است که البته یک ساختمان با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در این محل وجود دارد که با تکمیل آن می‌توان به عنوان ساختمان اداری استفاده کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: برای ساخت فاز دوم این پروژه نیاز به ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان اعتبار است که با تامین اعتبار ساخت این پروژه نیز آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، خراسان شمالی مهد پرورش اسب اصیل ترکمن است و اما داشتن یک پیست سوارکاری از آرزوهای سوارکاران و پرورش دهندگان اسب در این استان بود که همیشه اسب‌های خراسان شمالی مجبور بودند در پیست‌های آق قلا و گنبد به رقابت بپردازند که سوارکاران و اسب‌های این استان اولین‌های کورس در آن شهرها هستند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403073022746
  • خبرنگار : 50046