عکاسان پیشکسوت اراک تجلیل شدند

همزمان با هفته فرهنگی اراک، محمدحسین جمالزاده و حمیدرضا مجیدی عکاسان پیشکسوت شهر اراک تجلیل شدند.

پیمان عین القضاتی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک، ۲۹ مهرماه در این مراسم اظهار کرد: امسال سعی بر مردمی سازی برنامه‌های هفته فرهنگی اراک داشتیم و بهمین دلیل، برگزاری مراسم‌ها را به خود هنرمندان سپردیم.

وی با اشاره به طرح «اراک ۱۴۲۰» تصریح کرد: این مهم، یک سند توسعه شهری است که قرار است بر اساس آن اراک در قالب چهار برنامه پنج ساله تا سال ۱۴۲۰ با رعایت اصول عدالت شهری، به یک شهر پیشرفته و توسعه یافته تبدیل شود.

عین القضاتی با تاکید بر اینکه شهروندان باید مطالبه‌گر توسعه اراک باشند گفت: شهروندان اراکی از امکانات و مراکز گردشگری رضایت ندارند چراکه مدیران شهری پیشین اراک، بیشترین اعتبارات شهر را صرف پل و زیرگذر می‌کردند و نسبت به فعالیت های فرهنگی و تفریحی ‌اهمیتی نمی‌دادند که منجر به بالارفتن میزان آسیب‌های اجتماعی در اراک شده است.

وی ادامه داد: اراک بالاترین میانگین فضای سبز را در کشور دارد ولی چون توسعه متوازن فضای سبز را در شهر نداشته‌ایم، شهروندان از فضای سبز شهر رضایت ندارند.

عین القضاتی با بیان اینکه ما در مدیریت شهری نیاز به نقشه راه، نیازسنجی و فعالیت مدون داریم گفت: کار ما در شورای ششم این است که نگاه مدیریت شهری را از کالبدی به انسان محور تغییر دهیم. 

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک افزود: شعار «اراک شهر رخدادها و رویدادها» را برای اراک در نظر گرفتیم تا در سطح کشور، بیشترین رخدادها را داشته‌ باشیم. 

وی با تاکید بر لزوم بازتعریف عناصر هویتی اراک تصریح کرد: رخدادهایی مثل هفته فرهنگی اراک در تلاش است شادابی و نشاط و شور اجتماعی را به شهروندان اراکی برگرداند.

عین القضاتی ادامه داد: هنرمندان عکاس اراکی کمک کنند تا به موضوعات هویت شهری اراک مثل باغات، قنات‌ها و بناهای تاریخی شهر پرداخته شود. 

وی با بیان اینکه ما باید به نقطه تعادل فرهنگ و صنعت در اراک برسیم گفت: در همین راستا طی چندسال اخیر نسبت به برگزاری جشنواره‌های متعدد محلی مختلف در شهر اراک اقدام کرده‌ایم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۵۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403072922674
  • خبرنگار : 50598