باید بستر مشارکت والدین در فرآیند تعلیم و تربیت فراهم شود

استاندار گیلان با اشاره به نقش موثر مشارکت والدین در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش، گفت: باید بستر مشارکت و نقش آفرینی والدین در فرآیند تعلیم و تربیت بیش از پیش فراهم شود.

هادی حق شناس امروز، ۲۹ مهرماه در نشست شورای آموزش و پرورش استان با اشاره اینکه هزینه‌کرد در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است، اظهار کرد: توجه به آموزش و پرورش و پیشرفت این مجموعه، آبادانی کشور را به همراه دارد لذا همه ما باید به آموزش و پرورش کنیم.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته پیوند اولیا و مربیان، افزود: انجمن اولیا و مربیان و همکاری والدین با مربیان مدارس نقش موثر و مهمی در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش دارد، لذا باید از ظرفیت آنان استفاده شود و باید بستر مشارکت و نقش آفرینی والدین در فرآیند تعلیم و تربیت بیش از پیش فراهم شود.

حق شناس در خصوص ارائه آمار بیش از دو هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان گفت: ضمن شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، باید علت ترک تحصیل آنان مشخص و اقدامات لازم برای بازگشت آنان به عرصه علم و دانش فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه باید مشکلات خانواده‌های دارای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل آسیب شناسی شود، ادامه داد: دستگاه‌های مرتبط باید برای رفع مشکلات و موانع آنها اقدامات لازم را انجام دهند تا فرزندان‌شان با خیال آسوده به مدرسه بازگردند.

استاندار گیلان تأکید کرد: باید بهترین خدمات به دانش‌آموزان استان ارائه شود زیرا این دانش آموزان آینده‌سازان ایران اسلامی هستند لذا هدف همه ما باید ارائه بهترین خدمات به آنان باشد.

محمدحسین رمضانی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این جلسه بابیان ایتکه لازمه تحقق توسعه مهارت آموزی دانش‌آموزان است، اظهار کرد: ۵۰ درصد دانش‌آموزان تا پایان برنامه هفتم توسعه باید به سمت رشته‌های هنرستانی و کار و دانش هدایت شوند.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش گیلان افزود: در چند سال اخیر با سونامی بازنشستگی روبه‌رو هستیم ازاین‌رو کلاس‌های درس توسط نیروهای حق التدریسی یا تدریس اضافه توسط همکاران پوشش داده می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه دست اندرکاران آموزش و پرورش گیلان برای بازگردان دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل تمام تلاش خود را به کار گرفته است،تصریح کرد: آموزش و پرورش استان آماده پذیرش دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و با در اختیار قراردادن نوشت افزار رایگان برای آنان است.

وی با بیان اینکه زمینه تحصیل برای تمام دانش‌آموزان استان فراهم است، خاطرنشان کرد: ۱۱ مدرسه یک دانش‌آموزی در استان داریم، بر این اساس در راستای تحقق عدالت آموزشی شرایط تحصیل برای همه دانش‌آموزان فراهم است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403072922637
  • خبرنگار : 50042