رئیس علوم پزشکی گیلان عنوان کرد

پلمب بیش از ۵۰ مرکز درمانی غیرمجاز در گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ۵۰ مرکز درمانی غیر مجاز در استان طی ۶ ماه نخست امسال پلمب و پرونده تخلف آن‌ها به مراجع قضایی مربوطه ارجاع شده است.

دکتر محمدتقی آشوبی امروز، ۲۹ مهرماه در هفتمین نشست قرارگاه نظارت بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، انجام بازدیدهای منسجم و مداوم از موسسات سلامت محور را لازم و ضروری دانست و اظهار کرد: انجام بازدید از موسسات سلامت محور توسط تیم‌های بازرسین نظارت بر درمان دانشگاه و ارسال بازخورد درخصوص رعایت تعرفه‌های مصوب و ارجاع پرونده پزشکان و یا مراکز درمانی داری تخلفات متعدد تعرفه‌ای به کمیسیون ماده ۱۱ دانشگاه یکی از الزامات است.

وی با اشاره به فعالیت غیر مجاز مراکز ارائه دهنده خدمات پوست و زیبایی، افزود: جلوگیری از فعالیت موسسات غیرمجاز در حیطه پوست و زیبایی در سطح استان باید بیشتر و از دخالت افراد فاقد صلاحیت، خودداری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، سلامت مردم را خط قرمز نظام سلامت و گفت: بیش از ۵۰ مرکز درمانی غیر مجاز در استان طی ۶ ماه نخست امسال پلمب و پرونده تخلف آن‌ها به مراجع قضایی مربوطه ارجاع شده است.

آشوبی با اشاره به نوع فعالیت نظام سلامت کشورهای توسعه یافته، تصریح کرد: تصدی‌گری دولت در سلامت باید به حداقل برسد و به جای آن باید نظارت بر خدمات بخش خصوصی متمرکز شود.

وی با تاکید بر اینکه تعرفه‌های کادر درمان باید واقعی باشد، خاطرنشان کرد: غیر واقعی بودن تعرفه‌های پزشکان و پرستاران موجب انحراف در حسن انجام کار می‌شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403072922631
  • خبرنگار : 50040