احتمال بارش برف در نواحی کوهستانی و سردسیر خراسان رضوی

کارشناس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خراسان رضوی با بیان اینکه روند کاهش دما تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد در استان تا آخر هفته پیش‌بینی می‌شود، از احتمال بارش برف، مه صبحگاهی و یخ‌زدگی جاده‌ای در نواحی کوهستانی و سردسیر استان خبر داد.

علی الهی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات نقشه‌های هواشناسی، برای امروز و فردا افزایش سرعت وزش باد در نواحی مستعد همراه با گرد و غبار، کاهش کیفیت هوا و دید  و افزایش ابرناکی  پدیده جوی غالب خواهد بود. 

وی بیان کرد: از بعد ازظهر روز دوشنبه تا پایان هفته جاری،  به تناوب افزایش ابر و باد شدید و در قالب نقاط استان بارش، گاهی به صورت رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. 

کارشناس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خراسان رضوی افزود: روزهای پایانی هفته در نواحی کوهستانی و سردسیر استان، احتمال بارش برف، مه صبحگاهی و یخ‌زدگی جاده‌ای پیش‌بینی می‌شود.

الهی اضافه کرد: از دوشنبه، روند کاهش دمای هوا تا پایان هفته به میزان ۱۰ درجه سانتی‌گراد، ادامه خواهد داشت و در خصوص فعالیت این سامانه، هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۳۲ در تاریخ ۲۸ مهرماه ۱۴۰۳ صادر شده است.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، قوچان با ۶ درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقطه استان و گرمترین نقطه سرخس با ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت و گزارش شد. نوسانات دمایی شهر  مشهد نیز در ۲۴ ساعت گذشته بین ۱۳ تا ۳۳ درجه سانتی‌گراد بوده است، بیشترین سرعت ورزش باد  با ۴۰ کیلومتر در ساعت از شهر جغتای گزارش شده است.

کارشناس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خراسان رضوی افزود: انتظار می‌رود امشب خنک‌ترین ساعات دمای شهر مقدس مشهد به ۱۲ درجه برسد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403072922626
  • خبرنگار : 50972