مدیرکل میراث فرهنگی استان:

برگزاری جشنواره‌ها موجب صیانت از آداب و رسوم می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: آداب و رسوم و داشته‌های تاریخی، فرهنگی و هویتی با برگزاری جشنواره‌ها صیانت خواهند شد. 

مرتضی صفری امروز، ۲۹ مهرماه در آیین اختتامیه سومین جشنواره و نمایشگاه غذاهای سنتی و محلی که در ارومیه برگزار شد، افزود: دوره بعدی جشنواره غذاهای سنتی و محلی با حضور ۳۱ استان کشور و تیم‌های بیشتری از کشورهای همسایه برگزار خواهد شد. 

وی ادامه داد: نیاز امروز جامعه برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌هایی با هدف ایجاد نشاط اجتماعی است. 

صفری با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان اظهار کرد: با پروژه‌های در دست اجرا و رویدادهای گردشگری پیش رو، جهش بزرگی را در گردشگری استان شاهد خواهیم بود.  

وی تصریح کرد: در شهریور ماه امسال ظرفیت هتلهای استان پر بود و آذربایجان‌غربی رتبه ۶ را در بین استان‌های پر مسافر کسب کرد. 

غلامحسین عماری، فرماندار ارومیه با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان گفت:آذربایجان‌غربی تنها استانی است که با ۳ کشور همسایه است و از چالدران تا تکاب دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای است که باید معرفی شوند.

رضا حیدری، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم با اشاره به حضور مهمانان از استان‌های مختلف و دو کشور ترکیه و آذربایجان در سومین جشنواره غذاهای سنتی و محلی گفت: علاوه بر برپایی نمایشگاه، غذاهای مختلف ایرانی و خارجی در این جشنواره که از ۲۵ مهر آغاز شده بود آموزش داده شد و امروز نیز در اختتامیه این جشنواره، از نفرات برتر تجلیل خواهد شد. 

وی ادامه داد: تاکنون۲۰ نوع غذای استان ثبت ملی شده و امکان ثبت غذاهای بیشتری نیز با توجه به تنوع غذایی بالایی که استان دارد، وجود دارد. 

حیدری، توجه به رونق گردشگری در استان را از اولویت‌های اداره کل دانست و گفت: جذب گردشگر و معرفی ظرفیت‌های مختلف استان جزو اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی استان قرار دارد. 

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403072922537
  • خبرنگار : 50136