احداث ۴۴ چایخانه رضوی در فارس

مسئول پیگیری ساخت چایخانه‌های حضرت رضا (ع) بیان کرد: براساس ابلاغیه صادرشده از مجموع احداث ۸۸۸ چایخانه در کشور، ۴۴ چایخانه سهم استان فارس است.

غلامرضا تدین امروز، ۲۹ مهرماه در جمع خادم‌یاران رضوی شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت در حوزه احداث چایخانه‌های رضوی با اعلام این خبر گفت: پیگیری‌ در استان فارس درباره تشکیل هیئت امنای استانی برای احداث چایخانه‌های امام رضا (ع) در فارس با قدرت و قوت ادامه دارد.

وی در ادامه این نشست، گزارشی از اقدامات انجام‌شده در عرصه اطلاع‌رسانی را ارائه داد، همچنین آموزش و برنامه‌ریزی برای آینده و بازنگری عملکرد پیشین و ارتقای سطح کیفیت عملکردها را تشریح کرد.

تدین اظهار کرد: نامه‌های ابلاغی از سوی مقامات استانداری به سایر دستگاه‌ها به منظور همکاری بیشتر در راستای احداث چایخانه‌ها ارسال شده و تاکنون در سطح استان فارس در شهرستان‌های گراش، اقلید، زرقان، بوانات و جهرم مراسم کلنگ‌زنی احداث چایخانه انجام شده است و در ۲ شهرستان گراش و زرقان نیز پیشرفت عملیات اجرایی ۵۰ تا۷۰ درصد بوده است.

معاون اجتماعی کانون‌های خدمت رضوی استان فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه شهرستان داراب از سال‌های دور شهر کریم اهل‌ بیت (ع) و شهرستان زرین‌دشت اقلیم خادمان امام رضا (ع) بوده است، اظهار کرد: شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت دروازه ورود به دیار دلدادگان رضوی از شرق فارس است.

حمیدرضا محمدی با بیان اینکه هر کسی که دل در گرو محبت اهل بیت (ع) دارد می‌تواند خادم امام رضا (ع) باشد، اظهار کرد: در ایران و حتی خارج از کشور افرادی خادم امام رضا (ع) هستند، ۲ شهر داراب و زرین‌دشت در بین شهرهای شرق استان فارس برجسته هستند و آثار و برکات زیادی از خدمت به امام رئوف در این ۲ شهر به ثبت رسیده است.

معاون اجتماعی کانون‌های خدمت رضوی استان فارس ادامه داد: خلعت نوکری امام رضا (ع) موهبتی است که باید به آن افتخار کرد، کانون‌های خدمات رضوی استان فارس از همه کسانی که عطش خدمت دارند استقبال می‌کند، هر چند برای خادمیاری چارچوب‌ها و قواعدی تعریف شده است هدف این است که دل‌ها را متوجه حرم قدس رضوی کنیم، حرکت و وظیفه اصلی خادمیاران همین است که دل‌ها را متوجه حرم رضوی کنند. 

حمید غلامپور شهردار زرین‌دشت نیز در جمع خادمیاران شهرستان از تصویب واگذاری زمین جهت احداث چایخانه در زرین‌دشت خبر داد.

به گزارش ایسنا در پایان این برنامه بازدید از خانواده معظم شهدا انجام شد.

 انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072922529
  • خبرنگار : 50976

برچسب‌ها