در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری رفسنجان مطرح شد

آزمون‌های استخدامی مس هر ۶ ماه یک‌بار برگزار می‌شود

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان از برگزاری آزمون استخدامی مس هر شش‌ماه یک بار خبر داد.

اصغر صالحی امروز ۲۹ مهرماه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری رفسنجان با موضوع مشکلات ایمنی کارگران و مباحث کارکنان و منابع انسانی شرکت مس در سالن کنفرانس دادگستری، اظهار کرد: وظیفه ماست که در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی پیگیری کنیم تا به نحو احسن انجام شوند.

وی بیان کرد: در یک هفته گذشته درباره انتقال حساب‌های بانکی پیگیری‌هایی انجام و مقرر شد از روز گذشته هیچ سندی از محل تهران پرداخت نشود و همه پرداخت‌ها از حساب‌های بانکی رفسنجان انجام شود.

صالحی افزود: به تنهایی نمی‌توان بعضی از کارها را پیش برد، انتصاب معاون توسعه در هر سه مجتمع برای بررسی مشکلات توسعه درخواست جدی ماست که در چارت سازمانی افزوده شود بنابراین در خصوص حذف معاونت توسعه پیگیری کردیم که در هر سه مجتمع مس استان ایجاد و این معاونت فعال شود.

وی به موضوع تصفیه‌خانه آب شرب رفسنجان پرداخت و گفت: با تزریق منابع مقرر شده به‌سرعت پیمانکار کارش را شروع کند و به زودی این تصفیه‌خانه احداث خواهد شد. ضمن این‌که در بحث فاضلاب شهری قول داده شده تا سه‌چهار ماه آینده کار شروع شود.

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با بیان این‌که کمپ ماده ۱۶ هم ظرف یکی دو هفته آینده تحویل شهرستان داده خواهد شد، در خصوص توسعه صنایع پایین‌دستی توضیح داد: ما باید به سرمایه‌گذاران کمک و آنان را تقویت کنیم و با این روش بهتر می‌توانیم موفق شویم.

وی گفت: اگر معدن شماره ۲ سریدون و تغلیظ راه‌اندازی شود، مانند یک معدن سرچشمه دیگر خواهد بود.

صالحی همچنین یادآور شد: تصمیم داریم عارضه‌یابی کلی از خط انجام دهیم و تیم ایمنی از خارج از مجتمع بیاید و ممیزی شود تا تمام عارضه‌ها پیدا و بر اساس اولویت‌بندی مشکلات را برطرف کنیم.

وی فرهنگسازی درباره ایمنی را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: کارخانه قدیمی است و باید بازسازی را در برخی نقاط انجام دهیم. ضمن اینکه در دو سه سال گذشته کوتاهی‌هایی انجام شده که مدیرعامل در بحث ایمنی اختیار تام به ما داده تا اقدامات لازم را برای افزایش ایمنی به‌کار ببریم.

به‌گفته وی، حدود ۴۷ لیفتراک کم داشتیم که ۱۰ دستگاه خریداری شده و در هفته آینده وارد کارخانه می‌شود.

صالحی به بحث نیروی انسانی پرداخت و گفت: با موافقت مدیرعامل شرکت مس، نیروهای ایمنی در مجتمع‌ها دو برابر می‌شوند که نیروهای آموزش‌دیده خواهند بود. در بحث کیفیت آموزش هم برنامه داریم که از نیروهای متخصص برای آموزش استفاده می‌کنیم‌.

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان ادامه داد: مقرر شده با تامین منابع، تمام ناوگان فرسوده خودروهای سبک تعویض و درباره خودروهای مینی‌بوس و اتوبوس با توجه به کمبودی که در کشور داریم، کمیته‌ای تشکیل و راهکاری برای حل آن پیدا شود.

وی با اشاره به اینکه مقرر شد قراردادها با توجه به تخصص افراد بسته شود، در ادامه از برگزاری آزمون استخدامی مس هر ۶ ماه یک بار خبر داد و گفت: سیستم مانیتورینگ در معدن مشکلاتی دارد که اگر این مشکل حل شود، معدن تقریبا ایمن خواهد شد.

صالحی بر تهیه ملزومات مجتمع مس از داخل شهرستان تاکید کرد و به دغدغه مسئولان مبنی بر انتقال مرکز نوآوری به تهران پایان داد و متذکر شد: چارت سازمانی مرکز نوآوری شهید ستاری زیرمجموعه مجتمع مس است و این موضوع حل شده و به تهران منتقل نخواهد شد.

وی همچنین گفت: مکان خوبی برای فرهنگسرای مس در رفسنجان در نظر گرفته خواهد شد و فرهنگسرایی در خور شان مردم رفسنجان ایجاد می‌شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403072922519
  • خبرنگار : 50188