چشم‌انداز استان کرمان برای تاسیس ۱۰۰۰ شرکت دانش بنیان

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان پس از دیدار با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در سفر به کرمان، از چشم انداز افزایش شرکت‌های دانش بنیان به ۱۰۰۰ شرکت در این استان خبر داد.

فرشید کی‌نیا امروز ۲۹ مهرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت ۲۰ ساله پارک علم و فناوری دانشگاه هایتک کرمان افزود: پارک دانشگاه توانسته با دارا بودن ۳۰۰ شرکت فعال و بودجه سالانه ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومانی، ۱۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی ایجاد کند.

وی میزان اشتغالزایی شرکت‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته را ۴۰۰۰ نفر اعلام  کرد. 

به گفته کی‌نیا تا کنون تعداد ۴۰۰ محصول از سوی شرکت‌های پارک علم و فناوری دانشگاه هایتک در سامانه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ثبت رسیده است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه هایتک کرمان با اشاره به همکاری اتاق بازرگانی در صدور مجوز برای پارک علم و فناوری دوم در استان کرمان، خواستار تخصیص بودجه قابل توجه برای هر دو پارک استان کرمان شد.

وی با اشاره به دیدار با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در سفر به کرمان، خواستار اختصاص ردیف‌های مستقل بودجه برای پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته و پارک استان شد تا منجر به فعالیت و توانمندی بیشتر شود.

کی‌نیا تصریح کرد: چشم انداز تاسیس ۱۰۰۰ شرکت دانش بنیان برای استان کرمان در نظر گرفته شده و با اختصاص بودجه کافی و مستقل به پارک‌های علم و فناوری استان و همکاری با پارک سلامت دانشگاه علوم پزشکی این امر قابل تحقق است.

به گزارش ایسنا، اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ۲۶ تا ۲۸ مهرماه جاری در استان کرمان حضور داشتند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403072922503
  • خبرنگار : 50187