رئیس جهاد دانشگاهی استان:

معرفی متقاضیان مشاغل خرد و خانگی جهت دریافت تسهیلات در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اولین بار جهاد دانشگاهی این استان متقاضیان راه اندازی مشاغل خرد و خانگی را در قالب استفاده از منابع جزء (۳) بند (ب) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی به بانک معرفی می‌کند.

صاحب سروش فر در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: تسهیلات اختصاص یافته به بهترین نحو در اختیار متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغالزایی قرار خواهد گرفت. متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال جز ۳ بند ب تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور به آدرس Tek.mcls.gov.ir ضمن دانلود و مطالعه راهنمای ثبت نام متقاضی، نسبت به ثبت نام و درخواست خود برای دریافت تسهیلات اشتغال در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات اقدام کنند.

وی درباره فرآیند پرداخت این تسهیلات توسط جهاد دانشگاهی، اظهارکرد: متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه می‌توانند با مراجعه به دبیرخانه جهاد دانشگاهی، واقع در کاشانی ۵ شهر یاسوج یا تماس با تلفن ۰۷۴۳۳۲۳۶۴۱۳ نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اولیه اقدام کنند، تا صلاحیت آنها توسط کارشناسان مربوط در جهاد دانشگاهی استان ارزیابی و نتیجه بررسی ظرف حداکثر یک هفته به متقاضی اطلاع‌رسانی شود.

همچنین محمدجعفر رستمی، مدیر تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: متقاضیان هنگام ثبت نام در سامانه باید دستگاه متولی را جهاد دانشگاهی، بانک‌های پیشنهادی را بانک قرض الحسنه مهر ایران و بانک گردشگری و محل اعتبار را جزء ۳ سهمیه استانداران ۱۴۰۳ انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی و مشاغل تکمیلی در اولویت پرداخت این تسهیلات قرض‌الحسنه قرار خواهند گرفت، اظهار کرد: متقاضیان پس از ثبت نام و تایید درخواست آنان می‌توانند برای پیگیری درخواست خود و کسب مشاوره کسب و کار به مراکز آموزش کوتاه مدت جهاد دانشگاهی در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت مراجعه کنند.

رستمی تصریح کرد: کارمندان دستگاه‌های متولی مشمول ماده ۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان بانک ها و موسسات عامل، مستخدم نهاده‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و نیروهای مسلح و سایر افرادی که به نوعی از بودجه دولتی حقوق دریافت می‌کنند مشمول دریافت این تسهیلات نمی‌شوند.

مدیر تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: نداشتن چک برگشتی، تعهدات معوق و بدهی به سیستم بانکی، تامین اجتماعی و امور مالیاتی، داشتن شرایط اخذ تسهیلات بانکی شامل داشتن حساب نزد بانک، تامین وثایق لازم، ضامن و...، داشتن کارت پایان خدمت برای آقایان و داشتن سن بین ۱۸ تا ۵۵ سال از جمله شرایط متقاضیان برای دریافت این تسهیلات است.

رستمی اظهار کرد: افراد متقاضی باید خلاصه طرح، مدرک تحصیلی، مدرک مهارتی و مجوزهای لازم را در سامانه ثبت نام بارگذاری کنند، ضمن اینکه ثبت نام در سامانه هیچ‌گونه حقی را برای متقاضیان به منظور دریافت تسهیلات ایجاد نمی‌کند.

وی بیان کرد: این تسهیلات تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه برای طرح‌های خویش فرمایی پرداخت خواهند شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403072922481
  • خبرنگار :